Aankomend weekend NK jeugd

Het komende weekend wordt in Nijmegen weer gestreden om het Nederlands Kampioenschap jeugd. Op zaterdag komen de spelers met een B licentie in actie, een dag later verschijnt de nationale jeugdtop. Traditiegetrouw doen er veel SKF spelers mee, dit jaar is het niet anders.

Op zaterdag maar liefst acht spelers die de clubkleuren van SKF zullen gaan verdedigen. Bij de jongens junioren is Erik Verzijl als 1e geplaatst. Toch zijn er nog een aantal gevaarlijke kapers op de kust. Ook Dani van Bergen, Nick van Dijk en Jeffrey van Eek komen uit in dezelfde klasse, zij hebben goede kansen om de poule door te komen en vanaf dat moment is altijd van alles mogelijk. Voor Erik, Nick en Dani is dit het laatste jeugdtoernooi, zij willen natuurlijk nog even extra knallen. Bij de meisjes junioren speelt Aniek mee. Pas kort bij SKF maar al helemaal ingeburgerd. Op de toernooien gaat het steeds beter, benieuwd of ze dit jaar de poule kan doorkomen.

Ook in de jongere leeftijdsgroepen is SKF present. Bij de kadetten twee troeven. Toine van Viegen zal ongetwijfeld weer proberen met zijn fenomenale noppenspel menig tegenstander tot wanhoop te drijven. Kai Lamers haalde onlangs zijn B licentie en mag daardoor meedoen aan het NK. Genieten dus, maar ook zoals altijd hard strijden. Rogier van den Broek roept al een tijdje dat hij zin heeft in het NK, de afgelopen weken heeft hij extra hard getraind en is er helemaal klaar voor! Bij de jongens pupillen lijkt de strijd helemaal open te liggen. Benieuwd hoe Rogier het eraf zal brengen.

En dan de zondag, ook hier is SKF duidelijk present, vijf spelers komen op dit erepodium in actie. Bij het koningsnummer, de jongens junioren, strijden Floris Zur Muhlen en Ricco Gerritsen. De sterkste spelers in Nederland zijn op dit moment kadetten, in tegenstelling tot de overige ranglijsttoernooien spelen zij niet mee bij de junioren. Dat vergroot de kansen voor outsider Floris. Ricco wil in zijn laatste jeugtoernooi nog een keer knallen. Bij de kadetten debuteert Djen voor SKF. Waar hij in het verleden nog voor Taverzo uitkwam, vanaf dit toernooi komt hij uit voor onze club. Benieuwd of dit hem extra geluk brengt! Meisjes pupil Iris won laatst nog een A toernooi, maar heeft nu twee pittige concurrenten die daar bij de kadetten meespeelden. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat Iris vriend en vijand zal verbazen, dus alle vertrouwen in onze topper! Tot, Bastian speelt bij de jongste jongens mee en is hier als vierde geplaatst. Een plek in de halve finale lijkt dus mogelijk, of zit er meer in voor de goedlachse Bastian? We gaan  het zien!

Wil je komen kijken, op beide dagen begint het toernooi om 9.30 uur en het wordt gespeeld in de Jan Massinkhal in Nijmegen (Nieuwe Dukenburgseweg 5, 6534 AD Nijmegen). Voor de indelingen kan je terecht op nttb.toernooi.nl