felicia en Romano naar de finale NJM

Vandaag zijn in Assen de halve finales van de Nationale Jeugd Meerkampen gehouden. Maar liefst zes spelers van SKF kwamen in actie.

Felicia begon wat stroef maar wist wel haar wedstrijden te winnen. Tegen Esmee van Marwijk kwam ze zelfs met 1-2 in games achter maar met nipte winst in de vierde en een dikke winst in de vijfde werd er alsnog gewonnen. De andere drie wedstrijden gingen wat eenvoudiger naar Felicia. In haar laatste wedstrijd kwam ze met 2-0 in games voor, maar wat ongelukkig ging de wedstrijd alsnog verloren. Desalniettemin een keurige 2e plaats voor Felicia, en dus plaatsing voor de finale!

Romano speelde vandaag bij vlagen geweldig, tegen de zwakkere spelers ging het juist wat moeizamer. Tweemaal verloor Romano een game en tegen Tyron Estifanos werd zelfs in vijven verloren. De A spelers Lode Hulshof en Davey Hu werden wel simpel in drie games verslagen. Romano werd eerste in de poule en mag dus ook naar het finaleweekend in Panningen op 4 en 5 juni.

Bij de junioren werden Jeffrey, Yannick en Douwe uitgeschakeld. Per poule waren er twee startbewijzen te verdienen, alle

Jeffrey verloor met 9-11 in de vijfde game van een sterk verdedigende Lars Banning en achteraf bleek dit doorslaggevend. Douwe begon knap met winst op Ids vd Werf, maar een 6-2 voorsprong in de vijfde game tegen Dani Heesbeen werd niet afgemaakt. Een vierde plaats met 3 overwinningen is zeker niet verkeerd voor Douwe. De grootste pechvogel van de dag was Yannick. Met onder andere winst op Max Koopman en Jens Wiersma leek er een sensatie in de lucht te hangen. Helaas was Emanuel Martins Ferreira in de laatste wedstrijd in drie games te sterk en kwam Yannick bedrogen uit in een driehoekje. Net geen plaatsing voor de finales.

Ryan mocht als reserve alsnog meedoen. In een supersterke poule wist Ryan toch nog een potje mee te pakken. Heel goed gedaan!

De coaching was vandaag in handen van Edwin, Rinie, Jasminka en Dicky. Allen bedankt!

Felicia en Romano, nu alvast heel veel succes gewenst, nog een keer vlammen begin juni in Panningen!