Fantastische prestaties SKF tijdens NJM finale

Afgelopen weekend kwam de nationale jeugdtop in Panningen in actie tijdens het finaleweekend van de Nationale Jeugdmeerkampen. Bij dit toernooi strijden in iedere categorie de 12 sterkste spelers i. In tegenstelling tot de Nederlandse Kampioenschappen speel je hier ook daadwerkelijk tegen alle andere spelers.

Vijf spelers van SKF kwamen in actie, waarbij wel gezegd moet worden dat drie spelers nog onder de vlag van een andere vereniging uitkwamen omdat de inschrijving al lang geleden was. Dat het een toernooi is geworden met goede prestaties van de SKF’ers is een understatement!

In de hoogste klasse (jongens junioren) wist Floris Zur Muhlen verrassend maar zeker niet minder knap de eerste plaats te behalen. Op beide dagen verloor de speler uit ons eerste seniorenteam zijn eerste wedstrijd om vervolgens de resterende wedstrijden te winnen. Met 9 zeges eindigde hij op een gedeelde eerste plaats samen met Gabrielius Camara, maar door winst in de onderlinge wedstrijd eindige Floris bovenaan op het podium! En als kers op de taart…. Floris is geselecteerd door de NTTB om deel te nemen aan de Europese Jeugdkampioenschappen in Ostrava (Tsjechië)!

Meisjes Pupil Iris Leskens maakte haar favorietenrol meer dan waar! Er werden in de wedstrijden wel wat games verloren, maar echt in de problemen kwam Iris niet. Alleen tegen een sterk spelende Tess Stroeve dolf ze het onderspit. Omdat Stroeve in haar wedstrijden wat steekjes liet vallen eindige Iris met 10 zeges duidelijk op de eerste plaats. Dus na winst op het laatste A ranglijsttoernooi nu een tweede topprestatie in korte tijd.

Bastian Ramakers speelde namens TVO mee bij de Jongens Welpen en deed dit voortreffelijk. Op dag een speelde hij zes wedstrijden en kwam deze zelfs zonder gameverlies door. Op dag twee ging Bastian vrolijk door en in zijn laatste wedstrijd trof hij de eveneens nog ongeslagen Seth Oomen. Het werd een marathonpartij die helaas met 10-12 in de vijfde game verloren ging. Toch een mooie 2e plaats voor Bastian.

Bij de meisjes kadetten had Xijin Zheng (spelend voor Amsterdam) een wat mindere dag. Als topfavoriet verscheen ze achter de tafel, maar uiteindelijk bleek na drie nederlagen de derde plaats het resultaat. Toch nog het podium voor Xijin die na de zomer het eerste jeugdteam van SKF komt versterken.

Tot slot Djen Bakx, speler uit het eerste jeugdteam maar nog uitkomend voor Taverzo. Hij startte iedere dag met een zware vijfsetter die hij met 13-11 over de streep wist te trekken. Winst tegen op papier zeer sterke tegenstanders werden afgewisseld met wat verrassende nederlagen. Toch kan Djen zeker spreken over een goed toernooi, met zeven zeges eindigde hij net naast het podium.

Vijf spelers, waarvan er vier het podium weten te halen en er zelfs twee vandoor gingen met de titel. Dan kunnen we spreken van een zeer geslaagd toernooi! Allen, proficiat!