Eerste kampioenen bekend!

Met nog een ronde in de najaarscompetitie voor de boeg zijn twee van de drie kampioenen bekend. Wim van Dam werd kampioen in poule A, terwijl Hardeman-2 zich als beste van poule B mocht laten kronen. Het aardige was dat beide ploegen hun kampioenschap veilig stelden tegen een directe concurrent. Jeffrey Vonk sloeg het beslissende punt binnen voor Wim van Dam tegen Jacco de Gooijer van PinQ. Na de felicitaties speelde Sjon Willemse nog tegen Thijs van de Coelen, maar verloor in twee games. De uitslag werd derhalve 3-2.
Bonter maakte Hardeman-2 het in de B-poule. Tot nu toe waren er pas vijf punten weggegeven, waardoor het tegen Breman aan twee punten voldoende had om te kunnen feesten. Wim Verzijl sloeg in de tweede partij het beslissende punt tegen Marnix Blok binnen. Marnix liet zich echter met Mano Martina niet kennen en met uitstekend spel werden de dubbel en de resterende enkels zonder gameverlies binnen gehaald. En passant raakten zowel Wim als Bert de 100%-status kwijt.

In de A-poule behaalde Hardeman-1 een prima overwinning op het team van Sassenus packaging. Alleen de dubbelpartij was een prooi voor Marc Sassenus en Mees Anbeek. In de enkelpartijen waren Kevin van de Lustgraaf en Mark Westerink te sterk. HZW won met 4-1 van Aristo. Rick den Hertog pakte een punt van Maurits van de Loo. Mario van Popering bleef de enige zonder winstpunt. Het was wel een spannende partij, want vier van de vijf partijen gingen over drie games. In totaal werden er vijf games beslist in de verlenging. Aristo speelt door dit resultaat de beslissingswedstrijd tegen Hardeman-2.
In de B-poule was Voskuilen met 3-2 te sterk voor De Indruk 1. Jan van der Staaij sloeg beide punten binnen voor Voskuilen. Bert Blankestijn won nog wel van Jelle van der Coelen, maar moest verrassend zijn meerdere erkennen in Ewout Hooijer. Van Hunnik 1 haalde vier punten op tegen het team van Nationale Nederlanden, waar Joop Spijker een puntje uit het vuur sleepte tegen Eveline Roseboom. Luc Hooghwerff kwam niet tot scoren.

In de C-poule is het misschien nog twee weekjes wachten op de beslissing om het kampioenschap. Ponsen 2 staat drie punten voor op Ponsen 1. Daarbij hebben beide ploegen nog een inhaalwedstrijd te goed. Afgelopen donderdag deden beide ploegen wat ze moesten doen: winnen met 5-0. Henk van tent en Florian Scholten hadden geen kind aan Dily Roseboom en Aline Pels. Het was trouwens wel enorm gezellig, moest er bij gezegd worden. Bart van Manen en Adri van Dorp hielden de achtervolging vol door de maximale score tegen De Gooijer neer te zetten. Dames Van de brink vochten voor wat ze waard waren, maar de heren lieten zich niet charmeren en zetten ijskoud vijf punten op het bord.

24 november: laatste ronde najaarscompetitie
1 december: inhaalavond
8 december: p/d-wedstrijden: Aristo – Hardeman 2 en Nationale Nederlanden – Ponsen 2/ Ponsen 1
15 december: dubbeltoernooi (informatie volgt nog)