Eclatant

Het was afgelopen donderdagavond dat organisator Jacco de Gooijer ineens het woord eclatant uit zijn mond liet komen. Laat het woord even op de tong rollen en u moet toch tot de conclusie komen dat het inderdaad een fraai woord is. De vraag is echter nu: gebruikte Jacco (we kunnen dit allemaal met een gerust hart opschrijven, want hij is toch op wintersport) het woord in de juiste betekenis? Dat is bij hem altijd even afwachten. Hij zei het na afloop van de beide partijen op tafel 8 en 10. De ene kende de uitslag 4-1, de andere wedstrijd werd 3-2. Ik hoop vooral dat hij het niet over zijn eigen wedstrijd op tafel 10 had.
Want, waarde lezer, daarvond de enige wedstrijd in de A-poule plaats…. en wat werd het een spektakel: 3-2 voor Van Dam tegen PinQ. De volle vijftien games werden gebruikt, waarvan er vijf in de verlenging gingen. Met als absolute uitsmijter de allerlaatste game van de match tussen Sjon Willemse en Jacco zelf, die met 25-23 naar Sjon ging. Wim van Dam en Thijs van der Coelen bliezen hun partijtje in deze fraaie wedstrijd danig mee.
In de B-poule kwam Het Kippaleis naast Breman aan de kop van de ranglijst. Door de nipte overwinning van Mano Martina op Wim Verzijl werd het nog 4-1. Invaller Timo  scoorde ondanks goede partijen 0 punten. Scheerder won met 3-2 van Polleke Bier, waar Winston van Manen voor beide punten zorgde. Vader Marcel kon het net niet bolwerken tegen lars van de Lagemaat en Patrick van der Staay. Van Hunnik 1 won met dezelfde cijfers van De Indruk 1. Robert van Oostenbrugge debuteerde verdienstelijk, maar kon niet stunten tegen Ewout Hooijer en Jelle van der Coelen. Zij verloren op hun beurt weer van Sander Heijnekamp.
En zie daar, in de C-poule  dan toch de eclatante overwinningen van De Indruk 2 op Van Middelkoop en van  Hardeman 2 op Van Hunnik 2. 5-0 dus!  Slechts Ton Snijder kon een game van Jan van de Lustgraaf afpakken, de overige partijen gingen alle in twee games. Dilly Rosendaal, Conny van Binsbergen, Tang en Jan bleven ongeslagen. Tenslotte won HZW met 3-2 van De Gooijer. Het dubbelspel bleek hier beslissend. Sjan Landwaart won beide partijen van Allar Looijé en Henk van Tent, die beiden weer van Marianne van de Brink wonnen.
Donderdagavond weer een kans om de gezelligheid van onze BC te genieten: als speler of als toeschouwer….