Helaas zijn er op de eerste dag van de Nederlandse kampioenschappen 2017 in Zwolle geen successen behaald bij de seniorenspelers van SKF. Alle dames werden al in hun eerste enkelpartijen uitgeschakeld. Brenda speelde tegen Rachel Gerarts uit Heerlen. Ze verloor de eerste twee games, maar herpakte zich en won de derde game met 4-11. Helaas pakte Rachel daarna de leiding weer en won de volgende twee games met 11-7 en 11-9. Tegelijkertijd speelde Melanie Bierdrager haar wedstrijd tegen Annewyke Appels. Hoewel ze zich goed staande hield tot 3-3 was Annewyke uiteindelijk toch degene die aan het langste eind trok.

Tali begon goed tegen Vera van Boheemen. Ze won de eerste game vrij gemakkelijk. Helaas was dat de enige game en won Vera met 4-1 de wedstrijd. Op de tafel naast Tali speelde Jasminka een goede wedstrijd tegen Rianne van Duin maar het leidde niet tot de overwinning. Ook Carla kon haar wedstrijd niet winnen. Na de eerdere dubbels kon Carla in haar enkelpartij de energie niet meer opbrengen om te winnen van Yoeke Gunsing, ze verloor met 4-1.

Pieter speelde een geweldige wedstrijd tegen Patrick Oei. Hij nam de leiding tot 3-1. Patrick kwam echter terug en besliste in de laatste game met 10-12 de wedstrijd.

In de dubbel deden de dames beter zaken. Zowel in het mixed als in het dames dubbel werden finaleplaatsen behaald. Carla werd samen met Barry Wijers tweede in de mixed dubbel  en Tali en Brenda werden tweede tegen Tanja Helle en Yana Timina.

In het jeugdklassetoernooi werd Jeffrey van Eek eerste in zijn poule. Helaas verloor hij in de vervolgronde zijn wedstrijd van Gerjan Puttenstein. Adrie van Tuil werd tweede in zijn poule maar ook hij verloor zijn eerste vervolgwedstrijd na de poules.