Afgelopen zaterdag werden de Clubkampioenschappen voor senioren gehouden. Een goed bezet toernooi, 32 spelers streden in vier categorieën om de belangrijke verenigingstitels.

De A klasse bestond uit spelers uit de landelijke seniorenteams, het hoofdklasseteams en de spelers uit de jeugd kampioenspoule. De selectiespelers hadden duidelijk de overhand, zij plaatsten zich allen voor het hoofdtoernooi. In de kwartfinales zag Ricco tegenstander Dicky na iets meer dan een game opgeven, versloeg Jeffrey eindelijk eens Melanie, kwam Pieter tegen Edwin na 2-6 achter in de vijfde game met de schrik vrij en won Floris van Erik. In de halve finales twee krakers die beide in vijf games werden beslist. Floris kwam tegen Pieter met 2-0 voor en had diverse matchpoints onbenut gelaten, uiteindelijk sloeg hij met 12-10 toe. Ricco kwam tegen Jeffrey met 0-2 en 6-9 achter maar sloeg vervolgens de ene na de andere winner en won. In de finale was Ricco in vijf games te sterk en de speler uit team 2 mag zich een jaar lang clubkampioen in de hoogste categorie noemen. Het troosttoernooi werd uiteindelijk gewonnen door Dani die in de finale teamgenoot Nick versloeg.

In de B klasse kwamen de spelers uit de hogere afdelingsteams in actie. Een mooie strijd in een zevenkamp waarbij er toch wel de nodige verrassingen waren. Uiteindelijk was het Thijs van de Coelen die terecht het toernooi won, gevolgd door Jorai.

De C en D klasse werden samengevoegd, waarna de bovenste plaatsen uit de poule door gingen in de C poule en de lager geëindigde spelers elkaar troffen in de D klasse. In de C was het Iyad die maar nipt op onderling resultaat zich wist te plaatsen, maar vervolgens wel het toernooi won door in de finale Adrie te verslaan. De D finale was er een tussen de recreanten Lars en Gina, waarbij eerstgenoemde wist te winnen.

Dank aan de organisatie, ook deze editie kan als succesvol worden beschouwd!