Een spannende laatste dag voor de jeugd van SKF, met veel verschillende uitkomsten.

In de hoofdklasse speelde SKF 3 afgelopen zaterdag zijn laatste wedstrijd tegen BIT.NL 2. Niels Bremer begon sterk en won van Bertus. Ook Toine lukte het om zijn eerste wedstrijd te winnen. Aniek moest de derde partij van de dag afgeven aan Bram. Het dubbelspel viel in de handen van SKF. Toine wist ook zijn tweede partij te winnen, en Niels volgde dat voorbeeld. Aniek won haar eerste wedstrijd van de dag en het zag er allemaal steeds beter uit voor SKF. Even leek SKF te verslappen echter want Toine en Aniek gaven hun laatste potten van de dag weg. Niels won zijn laatste wedstrijd wel, en pakte daarmee de hattrick. Een mooie uitslag van 7-3 was het resultaat. SKF 3 is tweede geworden in de Hoofdklasse.

In diezelfde hoofdklasse speelde ook SKF 4 zijn laatste wedstrijd, zij kwamen in actie tegen Hutaf 3. Niels Pater begon de wedstrijd degelijk door in vier games te winnen van Danny. Rogier trok bij zijn eerste wedstrijd helaas aan het kortste eind. Maickel zorgde hierna weer voor een voorsprong. Ook het dubbelspel werd gewonnen door de thuisploeg. Na de dubbel verloor Rogier ook zijn tweede wedstrijd, dit keer tegen Danny in een spannende vijfsetter. Niels was op dreef en won ook zijn tweede wedstrijd. Maickel en Rogier beten daarop allebei in het stof waardoor de stand gelijk kwam. Maickel wist zijn laatste wedstrijd te winnen maar Niels was minder gelukkig, hij verloor in vijf games van Bart. Zo bleef de stand gelijk en blijft Hutaf in de Hoofdklasse, maar moet het vierde team van SKF helaas degraderen na op de laatste plek terechtgekomen te zijn.

SKF 5 mocht afgelopen zaterdag nog een laatste keer zien wat ze waard waren. Het team van SKF speelde tegen het derde team van BIT.NL. Eelke begon de wedstrijd goed voor SKF door van zijn eerste tegenstander, Dion, te winnen. Manuel was minder gelukkig en stand stond weer gelijk. Toen begon SKF aan een zeer goede periode van vijf winsten op rij, waarvan twee dubbels. In het slot van de wedstrijd moest Hugo jammer genoeg twee wedstrijden uit handen geven, maar wist Manuel wel te winnen. Zo hield SKF zeven van de tien punten in eigen huis. Na toch een goede wedstrijd gespeeld te hebben, mag het team helaas niet blijven in de tweede klasse. Zij zullen volgend seizoen in de derde klasse weer hun uiterste best gaan doen om kampioen te worden.

Ons zesde jeugdteam is afgelopen zaterdag aangetreden tegen TT Nijmegen. Hoewel Stan en David geen derde teamgenoot hadden, weerhield hen dit niet om met minimale cijfers te winnen die dag. Stan begon al goed en won zijn eerste wedstrijd. David was minder scherp, hij wist zijn eerste van de dag niet naar zich toe te trekken. Stan verloor daarna eveneens en SKF kwam op een minimale achterstand. David maakte deze weer goed door zijn tweede pot wel te winnen. De twee dubbelspelen wisten de jongens allebei te winnen en kwamen zo op voorsprong. Deze voorsprong werd keurig vastgehouden. En nadat beide jongens nog een pot gewonnen, en een pot verloren hadden, werd de eerder genoemde uitslag bekend. Het derde klasse team van SKF heeft het prima gedaan voor hun eerste keer in die klasse, en verdiend het dan ook om te handhaven.

Het zevende team van de SKF jeugd heeft eveneens afgelopen zaterdag zijn laatste wedstrijd van het seizoen gespeeld, zij deden dit tegen Essentia. Van te voren was al grotendeels duidelijk dat het team ging degraderen, maar dit heeft de spelers niet weerhouden om hun uiterste best te doen. Joran begon sterk en won zijn eerste partij. Bernard en Just wisten helaas dat voorbeeld niet op te volgen, maar wonnen wel het dubbelspel wat de teams weer gelijk zette. Bernard kon ook zijn tweede wedstrijd niet verzilveren, maar SKF had hierna wel een sterke reeks van drie potten winst op rij. Alle drie de SKF’ers pakten een van die drie. De laatste wedstrijden vielen weer in het voordeel van Essentia, waarna een 5-5 gelijkspel het gevolg was. Ons tweede team in de derde klasse is op een vijfde plek beland, niet genoeg voor handhaving dus. Zij gaan het volgend seizoen in de vierde klasse opnieuw proberen.