Na alweer een seizoen is het tijd om na de wedstrijden van zaterdag de balans op te maken. Er is een landelijk team kampioen geworden, en alle andere teams hebben zich gehandhaafd.

AutobedrijfJaccodeGooijer/SKF 1 speelde tegen directe concurrent Scylla 2. Met een 6-4 overwinning zou het team de derde plaats overnemen en een plaats in de 1e divisie A afdwingen. Ook was er nog de mogelijkheid dat de nummer vier Red Stars 1 ons team inhaalde, wat degradatie zou betekenen. Dat het een zware klus zou worden was al duidelijk. Jeffrey Vonk startte tegen Joey Boekkooi, die in drie games te sterk bleek. Floris Zur Muhlen moest vervolgens het onderspit delven tegen Thomas Benit. Nadat Pieter van den Berg verloor van Martin van Rijn, was 3-0 de tussenstand. Het dubbel werd door Pieter en Floris wel gewonnen, waarna Jeffrey verloor van Thomas. Pieter en Floris wisten beide hun tweede wedstrijd te winnen, waarbij Pieter knap in vijf games van Joey won. In het restant van de wedstrijd wisten er geen potten meer gewonnen te worden, wel hadden Pieter en Floris beide nog kans, maar verloren beide in vijf games. Door deze 7-3 nederlaag zou SKF nog kunnen degraderen, als Red Stars 1 met 10-0 van The Victory zou winnen. Omdat de uitslag daar 9-1 werd, is SKF toch vierde geworden, wat een vierde plaats en daarmee een plek in de 1e divisie B oplevert.

SKF 2 had twee punten nodig om op eigen kracht handhaving af te dwingen in de tweede divisie. Dit moest gebeuren tegen hekkensluiter Hilversum 3. Dicky de Jong begon door af te rekenen met oud SKF-er Tali Cohen. Ricco Gerritsen bezorgde vervolgens Tjarko Bosma een mooie dag, door hem van de 0% af te spelen. Erik Verzijl won vervolgens van Joris Gieskens, waarmee handhaving een feit was. Voor het eerst dit seizoen verloor de dubbelcombinatie Dicky/Erik, waardoor 2-2 de tussenstand was. Dicky won van Tjarko, waarna Erik niet wist te winnen van Tali. Ricco speelde vervolgens een spannende wedstrijd tegen Joris, maar met een minimaal verschil in de beslissende game ging bleef deze overwinning in Hilversum. Erik won van Tjarko, waarna Dicky vijf games nodig had tegen Joris. Doordat Ricco nog van Tali verloor, bleek een gelijkspel de eindstand. Hierdoor eindigt SKF op een mooie derde plek.

SKF 3 had een 4-6 overwinning nodig tegen direct concurrent Kluis 1 uit Geleen voor het kampioenschap. Thijs van den Berg trapte af tegen Michel Sijstermans en verloor in drie games. Marc van den Berg bleek hierna de mindere van Andy Snijders, waarna Edwin Vonk de eerste punt voor SKF op de borden moest brengen. Dit deed hij in vier games tegen Azad Gamzajev. Doordat de dubbel, en de twee enkels erna allemaal verloren gingen, was het kampioenschap uit zicht en was het doel nog om de schade beperkt te houden. Marc wist van Azad te winnen, waarna Edwin in een ware kraker net aan het langste eind trok tegen Andy. Thijs wist vervolgens net als Edwin en Marc van Azad te winnen, al had hij daar wel vijf games voor nodig. Doordat Marc knap van Andy won, was een 6-4 nederlaag het resultaat. Helaas net niet genoeg voor het kampioenschap, dit mogen ze volgend seizoen nog  een keer proberen te bereiken.

Ons eerste team van de SKF Jeugd is kampioen geworden afgelopen zaterdag in Landelijk A! Uiteindelijk met maar een puntje verschil met nummer twee, Never Despair 1. Maar kampioen worden is kampioen worden, en de prestatie is prachtig. Afgelopen zaterdag dus voldoende punten gepakt tegen TOGB/BNLGroupTaverzo 1. Nick van Dijk begon sterk tegen Mark Heezen en leed geen gameverlies. Jeffrey van Eek moest in zijn eerste wedstrijd van de dag in Rick Bakker zijn meerdere erkennen. Djen Bakx zette SKF daarna weer op voorsprong door in vier games met Benjamin Slijper af te rekenen. Het dubbel werd wederom zonder gameverlies gewonnen door SKF.  Jeffrey moest ook zijn tweede wedstrijd van de dag afstaan, ditmaal aan Mark. Nick en Djen wonnen hierna beiden hun tweede van de dag en zette SKF op een grotere voorsprong. Helaas wist Jeffrey ook zijn laatste wedstrijd niet te winnen, en ook Nick verloor zijn laatste wedstrijd. Djen gaf dus enkele wedstrijd weg en maakte het kampioenspunt. Zo sluit SKF 1 het seizoen op optimale wijze af.

De SKF/Hoogland combinatie speelde afgelopen zaterdag eveneens zijn laatste wedstrijd, zij deden dit tegen Argus 3. SKF/Hoogland begon erg sterk, de eerste vijf wedstrijden werden allemaal gewonnen en de eerste drie leden zelfs geen gameverlies voor SKF/Hoogland. Mees Noortman was de eerste die echt moeite had met zijn tegenstander, hij wist wel in een sterke vijfde game de wedstrijd naar zich toe te trekken. Olaf Kooijman verloor hierop de eerste pot van de dag, hij moest in Annelien Greydanus zijn meerdere bekennen. Ook Iris Leskens moest haar wedstrijd afgeven, zij deed dit tegen Roos Veen. Mees won zijn laatste partij waarmee hij drie overwinningen veilig stelde. Iris speelde nog een spannende wedstrijd maar kon de laatste game niet naar zich toetrekken. Olaf wist evenmin zijn laatste wedstrijd te winnen waardoor de eindstand een minimale overwinning voor de thuisploeg bleek. Zo sluit ook het tweede team van SKF het seizoen mooi af op een tweede plaats in Landelijk C.