Adrie van Tuil wint jeugdranglijsttoernooi Tilburg

Afgelopen zaterdag deden namens SKF 5 spelers mee bij het Jeugdranglijst toernooi voor spelers met licenties ongelijk aan A en B. Adrie, Just, Joran, Lauren en Rogier gingen op pad samen met 2 coaches, Marc van de Berg en Ad van Tuil.
Het was een gezellig drukke chaos in de hal en toch wist men redelijk strak aan het schema vast te houden. Er werd gespeeld eerst in een poule, om vervolgens verder te gaan met afvalrondes.

Bij de Jongens Pupillen speelden Just en Joran mee. Just had wat pech en bleef helaas op 1 overwinning steken waardoor hij zich niet plaatste voor de volgende ronde.
Joran moest even warm worden, waardoor hij zijn 1ste wedstrijd verloor. Daarna ging het beter en zijn overige 4 wedstrijden in de poule wist hij te winnen. In de afvalrondes wist hij tot de kwartfinale te komen. Een prima resultaat.

Bij de jongens Kadetten deden Lauren en Rogier mee. Beiden wisten 4 van hun 5 poulewedstrijden te winnen, waarbij zij zich plaatsen voor de afvalrondes.
Ondanks hard werken en knokken werd de vervolg ronde voor beiden het eindstation.

Dan deed bij de Jongen Junioren Adrie mee voor SKF. Adrie, als 2de geplaatst in zijn poule, wist al zijn wedstrijden zonder gameverlies te winnen en plaatste zich daarmee makkelijk voor de vervolgrondes. Daarin werd het toch echt wel iets lastiger. De kwartfinale werd in 5en gewonnen. Zijn tegenstander in de halve finale had al een half uur lopen roepen, dat voor hem noppen geen probleem waren. Hij ging winnen… De realiteit was echter dat Adrie weliswaar 1-0 achter kwam, maar in 4 games de wedstrijd naar zich toe trok (met 1 game van 24-26!).

Vervolgens een leuke SKF gekleurde finale! Adrie mocht nl in de finale spelen tegen Olaf Kooijman, die bij SKF in team 2 Jeugd Landelijk C speelt. Het werd een spannende finale, waarbij Adrie 2-0 achter kwam in games (vermoeidheid zei hij) maar uiteindelijk toch in 5en wist te winnen!

Adrie, van harte gefeliciteerd!

Iedereen heeft hard zijn best gedaan en het was een reuze leuke dag. We hebben de dag gezellig met zijn allen afgesloten bij de Mc Donalds!