Verslag jeugdwedstrijden zaterdag 23 februari

Het eerste jeugdteam speelde een lange wedstrijd tegen HTTV’070 1 en deelde uiteindelijk de punten met de ploeg uit den Haag. Een spannende strijd met slechts een wedstrijd in drie games en maar liefst zes in vijf games (waarvan er vier naar de uitploeg gingen). Nick en Dani wisten beiden tweemaal te winnen, Jeffrey was eenmaal succesvol. Wel kwam hij tweemaal met 2-0 in games voor, maar verloor beide wedstrijden in vijven.

In de hoofdklasse wisten beide teams te winnen. SKF 2 ontving Hutaf 3 en was met 7-3 te sterk, wat leidde tot zichtbare frustratie en emotie bij de tegenstander. Niels, Toine en Aniek wonnen allen tweemaal en het dubbel Niels/Toine maakte de zevenklapper vol. Vermeldingswaardig is de tweede wedstrijd van Niels. Hij kwam met 0-2 achter in games om vervolgens de derde game met 11-0 te winnen! Dat hij uiteindelijk de wedstrijd met 11-9 in de vijfde game won is natuurlijk extra mooi. Toine had kans om ongeslagen te blijven, maar hij verloor juist na een 2-0 voorsprong in games het noppenduel tegen de sympathieke Danny Schuurman. SKF 3 speelde in Ede tegen Bit.nl 2 en kwam met een 8-2 overwinning weer thuis. Iris was in goeden doen en wist haar wedstrijden te winnen. Rogier en Bastian deden niet veel voor haar onder en waren tweemaal succesvol. Vooral de overwinning van Rogier op kopman Wilmer Niesing was een hele mooie. Een spannende wedstrijd werd met 12-10 in de vijfde gewonnen door Rogier.

SKF 4 verloor met het kleinst mogelijke verschil van Getavé 1. Lauren was de grote man aan SKF zijde. Na een spannende eerste game (22-20) bleef hij goed spelen en versloeg de sterke Joeri Visch, die tot dan toe nog niets verloren had in de 1e klasse. Naast deze zege wonnen Lauren, Mark en Hidde alle drie van de zwakste speler uit Gendt.

SKF 5 speelde tegen Hutaf 5 en verloor met 3-7. Daniël wist voor het eerst dit seizoen een wedstrijd te winnen. In een gelijk opgaande wedstrijd bleef hij koel (en cool) en hij won in vijf games. Maickel was tweemaal succesvol. Manuel had een mindere dag en kon niet bijdragen aan de score.

Eelke was de grote man tegen HTTC’71 1 met drie zeges! Jammer genoeg bleef het hierbij, Olaf en Joël konden niet tot winst komen, al waren ze beide wel een keer dichtbij. Tegen noppenspeler Bodhi Lindeboom sleepten ze er een vijfde game uit, maar de speler uit Heteren was op de beslissende momenten net wat slimmer. Een 3-7 nederlaag was dus een logisch gevolg.

SKF 7 verloor de topper in de vierde klasse tegen Hutaf 7 met 4-6. Hugo had geen probleem met de Huissense meiden, hij wist ze beide te verslaan. David wist een van zijn twee wedstrijden te winnen. Joran en Just kwamen niet tot een overwinning. SKF 7 staat na de nederlaag op een tweede plaats met slechts twee punten achterstand.

Aankomend weekend zijn de jeugdteams vrij van competitie, dit in verband met de Nederlandse Kampioenschappen senioren die in Zwolle worden gehouden. Hier komen Adrie, Aniek en Maickel in actie tijdens het jeugdklassentoernooi. Een week later mag iedereen weer aan de bak!