Update: Aankomend weekend Nederlandse Kampioenschappen

Update 01-03-2019, net als vorig jaar heeft Li Jie zich op het laatste moment afgemeld vanwege een blessure. Omdat zij een top 4 speelster is diende de organisatie daarom de loting opnieuw te doen voor het dames enkelspel. Voor Melanie en Brenda betekent dit dat zij op het laatste moment dus toch een andere tegenstander krijgen.

Melanie Bierdrager – Chana van de Venne. De winnaar speelt tegen de als eerste geplaatste Britt Eerland.
Brenda Vonk – Amber van de Velde. De winnaar speelt tegen de winnaar van de wedstrijd Angelique Gertenbach – Vera van Boheemen.

Dit weekend zal er niet gestreden worden in competitieverband, alle nationale toppers komen in Zwolle in actie tijdens de Nederlandse Kampioenschappen voor A spelers. Tijdens dit tweedaagse evenement zullen in de topsporthal diverse nevenactiviteiten worden georganiseerd. Kortom, een flinke happening voor alle tafeltennisliefhebbers!

Namens SKF doen er vier spelers mee.

Brenda Vonk is vaste deelneemster en treed nu aan in het enkel- en dubbelspel. In het enkelspel speelt ze in de eerste ronde direct tegen een bekende. Alice Barendregt speelde enige tijd geleden nog in het eerste damesteam en was teamgenoot van Brenda, nu staan ze dus tegenover elkaar. De winnaar komt uit tegen Angelique Gertenbach of Marlotte Staps. In het dubbel met Tali Cohen (ook oud SKF) is Brenda als ¾ geplaatst en een hoge notering is reëel. Eerste wedstrijd is tegen de youngsters Dobrila Jorguseska en Emma van der Zanden.

Melanie Bierdrager komt in haar eerste wedstrijd uit tegen Yoeke Gunsing, bij winst ligt vermoedelijk Sanne de Hoop op de route naar succes. Van het dubbel met Angelique Gertenbach wordt veel verwacht. Het als tweede geplaatste koppel lijkt een serieuze kanshebber op een finale en misschien wel meer! In het mixed-dubbel speelt Melanie met de jonge Lode Hulshof.

Voor Dicky de Jong wordt het zijn eerste Nederlandse Kampioenschap op het hoogste niveau. Na winst op het NK-B mag hij nu tegen de grote mannen uitkomen. In het enkelspel speelt hij tegen Boris de Vries, in het dubbel met Floris Zur Muhlen wordt gespeeld tegen Roel Bogie/Casper ter Luun en in de mixed-dubbel met Amber van der Velde wachten Angelique Gertenbach en Tim Gras

.

Tweede SKF debutant is Floris Zur Muhlen. De speler uit het eerste herenteam is als reserve toegelaten en treft hierin Thomas Baart. Eventuele winst wordt beloond met een topwedstrijd tegen Rajko Gommers. Naast het eerder genoemde herendubbel met Dicky gaat Floris mixen met Yoeke Gunsing. De loting bracht Arjan Huiden en Sanne de Hoop als tegenstander.

Volledige indelingen zijn te vinden op: http://nttb.toernooi.nl/sport/tournament.aspx?id=EA92932A-1EBD-4192-A90C-D8072515D26E

Wil je komen kijken of gewoon meer informatie willen, ga dan naar de speciale site: https://tafeltennis.nl/nk-tafeltennis/

Een van de side-events is het jeugdklassentoernooi waarin SKF jeugdspelers Adrie van Tuil, Adrie van Tuil en Maickel Kosterman namens de afdeling Gelre zullen uitkomen.

Alle spelers, heel veel succes gewenst!