Wisselende resultaten voor herenteams SKF

De drie landelijke herenteams streden afgelopen zaterdag op vreemde bodem in de derde speelronde van de voorjaarscompetitie.

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 ging op bezoek bij Scylla 2, een van de concurrenten in de strijd om de bovenste twee plaatsen die recht geven op handhaving. Tot en met de dubbel ging het gelijk op. Pieter van den Berg (tegen Michiel van Dijk) en Jeffrey Vonk (tegen Martin van Rijn) wonnen hun wedstrijden, tussendoor verloor Floris Zur Muhlen van de Leidse kopman Thomas Benit. In het dubbel kregen Pieter en Floris wel kansen, maar op een 1-2 achterstand in game ging de spannende vierde game met 11-13 verloren.  Toen vervolgens Scylla 2 met drie zeges uitliep naar een 5-2 tussenstand leek het lastig te worden. Maar het was Jeffrey die vriend en vijand verraste met winst op Benit in drie games. Pieter volgde zijn voorbeeld en wist in vijf games van Rijn te verslaan. In de laatste wedstrijd verloor ook Floris zijn derde wedstrijd waardoor er uiteindelijk een 4-6 nederlaag op het bord kwam te staan. Na twee mooie zeges nu dus een nipte nederlaag, toch blijven onze mannen volop meedoen om de bovenste plaatsen.

In het verre Geleen wilde SKF 2 na twee eerdere nederlagen een goede uitslag neerzetten. De start was fantastisch, na vijf wedstrijden stond het 5-0 waarbij alleen Erik Verzijl een lastige pot had en in vijven won van een onorthodox spelende Bettina Balfort-Schramm. Dicky de Jong (tweemaal), Ricco Gerritsen en het dubbel Dicky/Erik wisten in drie games te winnen. De Limburgers kwamen op het scorebord door een zege van kopman Andy Snijders tegen Ricco. Erik versloeg vervolgens in vier games de sympathieke Azad Gamzajev en Ricco had geen moeite met Balfort-Schram. Het slotakkoord was voor de thuisploeg. Dicky verloor verrassend van een sterk spelende Gamzajev en Erik lukte het net niet om Snijders te verslaan. Hij had kans in de vierde game en kwam voor in de vijfde, maar de ervaring van Snijders gaf de doorslag. Desalniettemin een nuttige 7-3 zege en een mooie stap in strijd om handhaving.

SKF 3 heeft zijn draai nog niet gevonden, dat blijkt ook wel uit de dikke 2-8 nederlaag tegen titelfavoriet Vriendenschaar 2. Nadat Brenda Vonk, Edwin Vonk en Sharon Janssen hun eerste enkelspel hadden verloren kon Thijs van den Berg, speciaal meegereisd voor het dubbel, samen met Edwin voor het eerste punt zorgen. Het spannende duel werd met 11-9 in de vijfde game gewonnen. Vriendenschaar 2 liep uit naar een 7-1 voorsprong waarna Brenda weer wat terugdeed voor SKF 3 door in vier games invaller Tim Daalhof te verslaan. De score had wat draaglijker kunnen zijn, maar Edwin verloor zijn laatste wedstrijd met nipt verschil in de vijfde game van Arthur Krijgsman. SKF 3 staat na drie wedstrijden op een gevaarlijke vijfde plaats, maar het seizoen duurt gelukkig nog lang.

Aankomend weekend worden er geen competitiewedstrijden gespeeld. Het eerste weekend van maart staat in het teken van de Nederlandse Kampioenschappen waar een aantal SKF-spelers aan zullen deelnemen. Melanie Bierdrager en Brenda Vonk zijn bekende namen in het spelersveld, Dicky de Jong mag na winst op de NK-B eerder dit seizoen debuteren op dit toernooi. Ook eerste teamspeler Floris Zur Muhlen mag voor het eerst meedoen. Hij was reserve en is alsnog toegelaten. Alle spelers komen uit in het enkelspel en diverse dubbelklassen. Het toernooi wordt gespeeld in Zwolle en het is een aanrader om te gaan kijken!