Goede resultaten landelijke herenteams SKF

Afgelopen zaterdag kwamen de drie herenteams van SKF weer in actie. Op vreemde bodem werden er goede resultaten neergezet.

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 speelde tegen Tempo-Team 2. Nadat Pieter van den Berg redelijk eenvoudig won van Marco van Elferen waren het de Amsterdammers die uitliepen naar een 1-3 voorsprong. De niet fitte Floris Zur Muhlen had geen kans in het jeugdduel met Tim Gras en Jeffrey Vonk was in drie games compleet kansloos tegen vriendin Melanie Bierdrager. Het gelegenheidskoppel Pieter/Jeffrey kon het niet bolwerken tegen van Elferen/Bierdrager. Vanaf dat moment ging het onze mannen goed af, alleen Jeffrey verloor nog eenmaal, tegen Gras lagen er volop kansen maar de wedstrijd ging met 11-13 in de vijfde game verloren. De wedstrijden tegen van Elferen kreeg SKF cadeau, hij gaf op. Met een ongeslagen Pieter werd er dus met 6-4 gewonnen, handhaving in de 1e divisie blijft nog wel een zeer lastige opgave.

SKF 2 reed tot de Belgische grens om aan te treden tegen Wilvo/ttv Bergeijk 1. De tegenstander heeft drie zeer sterke spelers waarvan er twee achter de tafel verschenen. Erik Verzijl was de enige die in de buurt kwam, tegen Marco Bottram sleepte hij er een vijfde game uit, maar de ervaring van de Brabander gaf de doorslag. Dicky de Jong had een offday en had het geluk dat derde man Peter Huybregts in een game zeven keer fout serveerde (nieuw record?). Dat het ondanks dat slechts 14-12 voor Dicky werd zegt genoeg over zijn vorm die dag. Ricco Gerritsen en Erik wisten ook van Huybregts te winnen en het dubbel Erik/Dicky zorgde voor het vierde punt. SKF 2 staat nu op een onveilige 5e positie, een punt achter op concurrent Sittard 1, maar SKF 2 heeft de twee sterkste ploegen al getroffen.

SKF 3 vervolgde haar goede serie en won met 8-2 van Die Meede. Thijs van den Berg bleef voor de derde week op rij ongeslagen, wel had hij er twee vijfsetters voor nodig. Ook Edwin Vonk scoorde een hattrick en deed dat op een memorabele manier. Tegen Tristan Benschop won hij gemakkelijk de eerste twee games, maar liet de tegenstander helemaal terugkomen. In de vijfde game nam “Ed” al snel een 9-3 voorsprong die als sneeuw voor de zon verdween. Met 12-10 werd de zege toch nog binnengehaald. Later, tegen Johan Verhoeven, maakte hij het nog bonter. Na verlies van de eerste twee games kreeg hij in de derde game op 9-10, 10-11 en 11-12 een matchpoint tegen. Hij won de game alsnog en was vervolgens twee games superieur. Brenda Vonk was goed voor twee zeges. Door de goede reeks uitslagen is SKF 3 zelfs opgeklommen naar een tweede plaats in de 3e divisie en heeft het al 11 punten voorsprong op de onderste plaatsen.

Aankomende zaterdag zijn er weer thuiswedstrijden voor de herenteams. Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 ontvangt dan het sterke Scylla 1 dat volop meestrijdt om de bovenste plaatsen. SKF 2 wil punten scoren, zij krijgen het Limburgse Kluis 1 op bezoek, dat op de laatste plaats staat. SKF 3 ontvangt koploper Vriendenschaar 2. De wedstrijden beginnen zoals altijd om 15 uur. Een dag later komt Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 op bezoek, zij moeten veel punten pakken tegen Vriendenschaar 1 en hopen dat het genoeg zal zijn voor plaatsing voor de play-offs van de Eredivisie.