Afgelopen zaterdag stond de tweede speelronde op de planning. Onze seniorenteams speelden met zijn vieren thuis, de landelijke jeugdteams mochten elders de punten ophalen.

FysiotherapieScheepjeshof/SKF 1 speelde tegen vice-kampioen Doze Den Helder/Noor 1. De dames van SKF hadden een lastige dag tegen hun sterke tegenstanders. Brenda Vonk wist als enige een pot te winnen, dit deed ze tegen Dobrila Jorguseska. Jacintha de Hoop en Annewyke Appels wisten niet tot scoren te komen. De eindstand werd dus bepaald op 1-5. Onze dames staan nu op vier punten na twee wedstrijden, maar zij hebben al twee sterke tegenstanders gehad. Volgende week spelen ze een uitwedstrijd tegen Tanaka.

Onze heren van AutobedrijfJaccodeGooijer/SKF 1 speelden de eerste wedstrijd van een nieuw seizoen, waar ze wederom uitkomen in de eerste divisie. Op bezoek kwam The Victory 1 uit Weesp. Voor de pauze kwamen ze tot een 4-1 voorsprong, al had dit anders kunnen uitpakken. Alleen Pieter van den Berg wist in minder dan vijf games te winnen, hij had vier games nodig tegen Hans den Blanken. Na de pauze gingen onze heren precies op dezelfde manier verder, de uitslag was 8-2. Pieter en Floris zur Muhlen wisten beide al hun potten te winnen, Jeffrey Vonk won van Erwin Knecht in een spannende vijfsetter. Floris en Pieter wonnen ook het dubbelspel.

SKF 2, wederom uitkomend in de tweede divisie, speelde tegen het sterke Entac 1 uit Enschede. Dicky de Jong zorgde voor de perfecte seizoenstart door de eerste wedstrijd in het nieuwe seizoen in winst om te zetten. Helaas gingen de eerste enkels van Ricco Gerritsen en Erik Verzijl verloren. De dubbel daarentegen liep weer als vanouds, Dicky en Erik gunden de tegenstanders slechts twaalf punten. Toen kwam er een kink in de kabel, vier wedstrijden gingen achter elkaar verloren. Ricco kwam nog wel op voorsprong tegen Collin Ligt, maar deze wedstrijd ging in vijven verloren. De laatste twee wedstrijden werden nog wel in winst omgezet, waardoor de eindstand 4-6 is geworden. Volgende week gaat het team op bezoek in Rotterdam, tegen Alexandria 1.

SKF 3 (derde divisie), met de broertjes Van den Berg en de ervaren Edwin Vonk, kende een moeizame start tegen SVE uit Utrecht. Van de eerste drie enkels gingen er twee verloren, allebei zwaarbevochten na vijf games. Edwin daarentegen wist eenvoudig te winnen van Hans Nieuwenhuis. De dubbel met de broertjes Marc en Thijs van den Berg was in het begin nog wat onwennig, maar na twee verloren games begon de machine te draaien en werd de overwinning nog in de wacht gesleept. De overige zes wedstrijden werden ook gelijk verdeeld, uiteindelijk dus een bloedeloos gelijkspel. Volgende week mag het team, evenals team 2, proberen hun eerste overwinning van het seizoen te behalen.

SKF jeugd 1 speelde haar tweede wedstrijd van het seizoen in landelijk A in Den Bosch tegen Never Despair 1. Coach Bakx liet zijn team in een geheel andere opstelling voor de tafel verschijnen. Jeffrey van Eek en Xijin Zheng speelden allebei hun eerste wedstrijd van het seizoen. Het team werd gecompleteerd door Djen Bakx. Het team kende een moeizame start, na vijf wedstrijden was er nog maar een punt gescoord. Dit deed Djen tegen Robin Vos, hij had hier wel vijf games voor nodig, al was de laatste game met een 11-2 stand zeer overtuigend. Hierna kwam wel een sterke reeks, drie wedstrijden werden achtereenvolgens gewonnen. De laatste potten gingen helaas verloren, waarmee een minimaal verlies de uitslag was. Djen was de man van de wedstrijd, met een hattrick. Xijin won ook een van haar enkelpartijen. Volgende week mogen ze aantreden tegen Hilversum 1

SKF/Hoogland 2 (landelijk C) speelde tegen Swift 2. In een sterk begin wisten Mees Noortman, Olaf Kooijman en Bastian Ramakers allemaal hun eerste enkel te winnen, ook de dubbel werd gewonnen, al waren hier vijf games voor nodig. In het restant van de wedstrijd werden nog drie potten in de wacht gesleept. De overwinningen waren evenredig verdeeld. Olaf had nog een goede kans op zijn hattrick in de laatste wedstrijd van de dag, helaas ging deze ten onder in vijf games. De eindstand was dus 3-7 in het voordeel van SKF/Hoogland 2. Volgende week mogen ze op bezoek bij Hilversum 3.