Gelijk opgaande wedstrijden van de jeugd in speelronde 2

Onze vijf afdelingsteams van de jeugd traden afgelopen zaterdag op voor hun tweede wedstrijd in de competitie. Drie hiervan speelden thuis, twee teams mochten elders hun geluk beproeven.
Allereerst de kraker van de hoofdklasse, SKF 3 nam het op tegen SKF 4. SKF 3 deed dit wel in een gewijzigde formatie, invaller Eelke mocht laten zien wat hij waard is. Helaas voor Eelke heeft hij geen pot kunnen winnen, wel was hij erg dichtbij tegen Lauren, deze wedstrijd ging in vijf games naar Lauren. De overige wedstrijden gingen allemaal naar SKF 3, waardoor dit team de 3-7 overwinning in de wacht sleepte. Maickel was nog dichtbij, hij verloor 11-9 in de vijfde game van Niels Bremer. Volgende week ontvangt SKF 3 huidige nummer twee Treffers uit Arnhem, terwijl SKF 4 het mag opnemen tegen het sterke Hercules 3, zij hebben al zeventien punten verzameld uit twee wedstrijden.

SKF 5 (tweede klasse) speelde tegen Hutaf 5 uit Huissen. Dit gebeurde met maar twee spelers, omdat Eelke zich dus mocht laten gelden in de hoofdklasse. Doordat SKF met twee man speelde, werden er twee dubbels gespeeld. Hugo en Manuel speelden allebei vier enkels. Manuel wist hiervan drie enkels te winnen, terwijl Hugo bleef steken op een overwinning. Ook werd er een dubbel in de wacht gesleept, zodat de eindstand bepaald werd op een gelijkspel. Volgende week nemen ze het op tegen Hercules 4.

SKF 6 speelde tegen Zevenaar 3. Daniel, David en Stan werden onder toezicht van coach Thijs naar de minimale overwinning geloodst. Daniel was de man in vorm, hij wist al zijn potten te winnen. De enthousiaste Stan vond na zijn eerste pot de vorm weer te pakken te krijgen, hij won er twee. David wist helaas geen wedstrijden te pakken, ondanks goed spel van zijn kant. Wel won hij het dubbelspel, dit deed hij samen met compagnon Daniel. Volgende week wordt er uit gespeeld bij Hutaf 7.

SKF 7 mocht aantreden in de derde klasse tegen TCB 2. De wedstrijd ging de hele dag gelijk op, alleen op het laatst wist TCB de overwinning nog naar zich toe te trekken. Bernard, Just en Joran wisten allemaal een wedstrijd te winnen, dit deden ze allemaal tegen dezelfde tegenstander. Ook werd de dubbel nog in de wacht gesleept. Hiermee werd de achterbak op de terugweg dus niet alleen gevuld met sporttassen, maar ook vier hele punten. Volgende week zullen zij aantreden in eigen huis tegen Treffers 4 uit Arnhem.