Wedstrijdverslag bedrijven-competitie 1e speelronde

Donderdagavond 10 september was het dan gelukkig weer zover, de aanwezig teams waren gezond en wel weer gekomen. Met de Corona-regels in acht nemende konden we de 1e speelronde van de bedrijven-competitie starten. De teams die aanwezig waren hadden er weer zin in. Door diverse redenen zijn er ook een aantal wedstrijden verschoven naar de 1e inhaalavond op donderdagavond 15 oktober.

Er werden in totaal vier wedstrijden gespeeld. Twee wedstrijden in poule A en in poule B en C werd er elk één wedstrijd gespeeld.

In poule A startte om 20:00 uur de eerste wedstrijd van het najaar-seizoen tussen Van Dam Sierbestrating en Van Braak Accountants. En om 20:45 uur speelde in de A poule ook PinQ tegen De Koopman.

John Willemsen en Jan van Manen stonden namens Van Dam Sierbestrating tegenover Kevin van de Lustgraaf en Maurits van der Loo van Van Braak Accountants. John beet het spits af tegen Kevin. Met de gamestanden 17-21 en 16-21 moest John zijn meerdere erkennen in Kevin. Daarna Stonden Jan en Maurits tegenover elkaar. Jan had maar twee games nodig om het eerste punt voor Van Dam Sierbestrating binnen te slepen met de standen 21-15 en 21-12. Met een korte tussenpauze  nam Jan het op tegen Kevin. In drie games 21-15, 11-21 en 21-10 trok Jan de winst naar zich toe. De laatste wedstrijd tussen John en Maurits was na een spannende tweede game met 21-23 in het voordeel van Maurits. De eerste game was ook tevens met 16-21 voor het Maurits. Vandaar dat de eindstand 2-2 is geworden.

De tweede wedstrijd in poule A tussen PinQ en De Koopman ging met 4-0 winst naar PinQ. Jacco de Gooijer was namelijk beide wedstrijden in twee games te sterk tegen Lars van de Lagemaat en Ronald Kosterman. Tegen Lars won Jacco namelijk met 21-12 en 21-14 en tegen Ronald werden de gamestanden 21-16 en 21-17 genoteerd. Ook Thijs van der Coelen van PinQ won beide wedstrijden in twee games. Tegen Ronald werd het 21-18- en 21-16 en Lars werd door Thijs verslagen met de standen 21-7 en 21-13. Uitslag dus 4-0. Hierdoor is PinQ momenteel koploper in poule A.

In Poule B stonden de teams van Scheerder en Petit Restaurant De Buffel tegenover elkaar. Scheerder werd vertegenwoordigt door vader en zoon van der Staaij, oftewel Jan en Patrick en Jelle van der Coelen en Winston van Manen waren aanwezig namens Petit Restaurant De Buffel. Alle vier de wedstrijden werden in twee games beslist. Patrick pakte het eerste winstpunt ten koste van Jelle met de gamestanden 21-13 en 21-19. De tweede wedstrijd tussen Jan en Winston ging met 18-21 en 15-21 naar Winston toe. In de derde wedstrijd stond Jan tegenover Jelle en ook Jan wist van Jelle  te winnen met 21-9 en 21-8. De laatste wedstrijd stonden Patrick en Winston tegenover elkaar. Winston was deze avond oppermachtig en won met 7-21 en 11-21 van Patrick. Eindstand 2-2. Aangezien dit de enigste wedstrijd in poule B was delen zij samen de koppositie in deze poule.

In de C poule werd ook slechts 1 wedstrijd gespeeld, namelijk tussen Vakgarage van Middelkoop en MostWantIt. Florian Scholten en Adrie van Dorp waren namens Vakgarage van Middelkoop aanwezig en namens MostwantIt gaven Gert-Jan de Man en Dilly Rosendaal acte de présence. Florian stond als eerste tegenover Gert-Jan en verloor deze wedstrijd in 2 games met 14-21 en 8-21 van Gert-Jan. Bij de wedstrijd tussen Adrie en Dilly ging het punt ook namens Dilly naar MostWantIt. Dilly won namelijk met 11-21 en 13-21 van Adrie. In de derde wedstrijd tussen Adrie en Gert-Jan werd er wederom in twee games door Gert-Jan met de standen 16-21 en 14-21 gewonnen. De laatste partij die tussen Florian en Dilly ging in de eerste twee games naar beide één game winst. Florian won de eerste game met 21-19 en Dilly de tweede met 14-21. De derde game zou doorslaggevend zijn wie er met het winstpunt vandoor zou gaan. Dilly was Florian te goed af en won met 8-21. Eindstand 0-4 in het voordeel van MostWantIt die momenteel de leiding heeft genomen in poule C.

Aankomende donderdagavond wordt de 2e competitieronde gespeeld.

Tot dan.