Voorbeschouwing landelijke teams

Er zijn flink wat wijzigingen in de landelijke teams van SKF, toch komen we ook in de komende competitie met drie landelijke herenteams, een landelijk damesteam en een landelijk jeugdteam in actie.

Dames 1: Eredivisie
Het team van coach Rinie Kling bestaat komend seizoen uit de vertrouwde gezichten Carla Nouwen, Brenda Vonk, Melanie Bierdrager en Jacintha de Hoop. Daarnaast hebben ze versterking en verjonging gekregen door het 14 jarige talent Xijin Zheng in het team op te nemen. Xijin wist vorige week nog Nederlands Kampioen te worden in de dames B en veroverde daardoor op  jonge leeftijd al een A licentie bij de senioren. Het doel van het damesteam is een plek te bemachtigen in de top 4. Dozy Den Helder is zoals gebruikelijk met afstand het sterkste team. De concurrentie om de drie overige plekken ligt vooral bij VTV, Westa en Scylla. Tegen Tanaka, DHC en Vriendenschaar is het zaak om zo min mogelijk punten te morsen. Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF start aanstaande zondag met een uitwedstrijd tegen VTV.

Heren 1: 1e divisie
Na het vertrek van Floris Zur Muhlen was het wat puzzelen, waardoor Pieter van den Berg het nu in de 1e divisie mag gaan proberen met drie nieuwe teamgenoten. Dicky de Jong en Erik Verzijl komen over uit het tweede team, Jacintha de Hoop speelde vorig seizoen nog in het derde team. Handhaving zal een heel mooi resultaat zijn en daar ligt ook het doel. In een poule met maar liefst 10 teams zal Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF dan wel drie teams onder zich moeten houden. De grote concurrenten in de strijd om degradatie zullen vermoedelijk Avanti, SVE, Scylla en Taverzo zijn. Zaterdag start het team in Uden tegen Maashorst, een van de favorieten voor het kampioenschap. De overige teams zijn Scyedam, Hilversum 2, Tempo-Team 2 en de Toekomst.

Heren 2: 2e divisie
Ook het tweede team bestaat uit spelers die vorig seizoen nog in verschillende teams speelden. Jeffrey Vonk kwam uit het eerste en zal het team op sleeptouw moeten nemen. Ricco Gerritsen speelde al een paar seizoenen 2e divisie en hoopt zijn goede vorm op het NK-C een vervolg te kunnen geven in deze competitie. Thijs van den Berg en Edwin Vonk komen uit de 3e divisie en zullen er alles aan doen om aan te klampen op dit hogere niveau. In geval van nood staat ook Brenda Vonk nog op de teamlijst. Handhaving wordt een lastige opdracht, dan zullen teams als Red Stars 2 en Kluis minder punten moeten gaan halen. US en Bergeijk lijken meerdere maatjes te groot. Wel kijken we uit naar een derby tegen de vrienden van Bit.nl.

Heren 3: 3e divisie
Door het schuiven van spelers kwam er een plek vrij in de 3e divisie. Het oorspronkelijke vierde team leek het wel leuk om de open plek in te nemen. Het doel zal een leuk seizoen zijn met hier en daar wat individuele succesjes. Handhaven lijkt een onmogelijke opdracht voor Jeffrey van Eek, Gert Albers, Andre van Wijk, Rob van Genderen en Jan Bos. De eerste wedstrijd is een uitwedstrijd in Rotterdam tegen Twenty-One Up, op papier de zwakste tegenstander van SKF 3.

Jeugd 1: landelijk A
Waar het SKF vorig seizoen niet gegund werd om de favorietenrol in de strijd om het landskampioenschap te vervullen zijn de spelers individueel doorgestroomd naar de landelijke seniorencompetitie (Jeffrey van Eek bij SKF, Dani van Bergen bij ONI, Nick van Dijk bij Woerden en Djen Bakx bij Taverzo). Alleen Xijin Zheng blijft in het eerste jeugdteam spelen en zij krijgt als teamgenoten Iris Leskens en Bastian Ramakers. Deze twee spelers waren onderdeel van een samenwerking met Hoogland (waarvoor dank!) waardoor ze twee competities in de landelijk C hebben kunnen spelen, en nu dus weer twee klassen hoger. Xijin zal met al haar ervaring zorgen voor veel punten, voor de twee jonge talenten Bastian en Iris is het zaak om zich op te trekken aan dit niveau en door deze kans zich nog sneller te kunnen ontwikkelen. De eerste wedstrijd is een uitwedstrijd tegen Hercules, met afstand het sterkste team in de landelijk A.

Op zaterdag 26 september spelen de landelijke teams van SKF een thuiswedstrijd.

11:00 uur:
SKF 1 (jeugd) – de Treffers 70 1