Verslag Toine van Viegen jeugdcup 2018

Afgelopen weekend van 7 en 8 juli werd de NTTB jeugdcup gespeeld op Papendal. Samen met Stijn van Hutaf en Joshua van Bit.nl mocht ik afdeling Gelre vertegenwoordigen namens de pupillen. De welpen van ons team waren Wanne van Bit.nl, Luca van Hutaf en Bastian van TVO.

Op zaterdag bleek al meteen dat onze tegenstanders erg sterk waren. Toch wisten we de eerste twee wedstrijden tegen Limburg en Afdeling Noord te winnen en waren we zeker van een plek bij de laatste vier. Ons weekend was al geslaagd, dat we de derde wedstrijd van zaterdag (Holland Noord) niet konden winnen, maakte ons even weinig uit.

Papendal is een groot sportcomplex met een mooi hotel. Mijn overnachting was wat minder geslaagd, want ik werd ziek en zag de zondag al in rook opgaan…Gelukkig hielpen de pillen wat en op zondag troffen we als eerste afdeling Midden, maar die waren dit jaar simpelweg te sterk en dus mochten we ’s middags gaan strijden tegen afdeling Zuid-west voor de derde podiumplek. Dat leek tegen te vallen, alweer van die sterke spelers…We kwamen achter met 7-4 en het zag er somber uit. Gelukkig bleef iedereen in ons team goed gemotiveerd en bleven we geconcentreerd ons best doen. Dat had effect, we kwamen terug en zagen dat de tegenstanders het daar moeilijk mee hadden (één van hun welpen werd zelfs weggestuurd wegens onsportief gedrag…) en toen pakten we ze!

Iedereen beretrots op onze podiumplek. Met zoveel sterke tegenstanders vanuit heel Nederland een prachtig resultaat. Al met al was het een leuk, leerzaam en heel spannend weekend. Met prima begeleiding door onze coaches, onze eigen Dicky en Nigel van de Treffers.

Bedankt coaches!

Toine van Viegen