(Jeugd)evenementen in juni

Het tafeltennisseizoen hebben we zaterdag afgesloten en dus is het wel leuk om eens terug te kijken wat we allemaal gedaan hebben met de jeugd.

Op zaterdag 2 juni zijn de clubkampioenschappen met puntenvoorgift voor de jeugd gespeeld. Hét toernooi waarbij de spelers die vaak net tekort komen nu juist wel kunnen winnen doordat ze elke game met een paar punten voorsprong mogen beginnen. In de poulefase bleek dat de organisatie de verschillen goed had ingeschat, want er zaten heel veel vijfsetters en games met 2 punten verschil bij. Na de poule werden de spelers verdeeld in 3 klassen en werd er een vervolgschema gespeeld. Na nog heel wat spannende partijen en enorme achterstanden kwamen hier de volgende kampioenen uit: In de C-klasse won Selina de prijs om plaats 3 en werd de finale tussen Niels Pater en Joël gewonnen door Niels. Niels was in de poulefase z’n vorm wat kwijt, waardoor hij niet verder kwam dan de onderste plaatsen, maar herstelde zich knap met winst in zijn klasse later op de dag. In de B-klasse won Stan de strijd om plaats 3 en de finale ging daar tussen Daniël en Sander. Sander had de hele dag al met minieme verschillen weten te winnen en ook nu in de finale trok hij aan het langste eind. Sander dus eerste en Daniël tweede. In de A-klasse verliep het een beetje bijzonder. Thijs wist in de poule niet een (!) van zijn wedstrijden te winnen, maar liep vervolgens heel goed door het vervolgschema heen en bereikte zelfs de finale. Hierin trof hij oud rivaal en teamgenoot Erik, die ook met de winst aan de haal ging. De leuke strijd om plaats 3 werd gewonnen door Lennart. Zeer knap! Gefeliciteerd allemaal!

Een week later op 9 juni stond het volgende toernooi alweer op de kalender. De welbekende Tour de SKF. In teamverband gaan spelers uit een team punten proberen te halen tegen spelers uit een ander team. En uiteindelijk maken we een individueel klassement op. Bij deze Tour waren er verschillende disciplines, zoals enkelspel, dubbelspel, maar ook dynamic tennis en teamspelen. Team 1 had een uitgesproken kopman in de persoon van Dani, die ontzettend veel punten binnenhaalde voor zijn team en dus ook voor zichzelf. Hiermee verzekerde hij zich ook van de 1e plaats in het eindklassement. Waar juist de andere toppers het een beetje lieten liggen was hij wel op z’n post. Dit resulteerde in een eindnotering waarbij lang niet altijd de beste individuele tafeltennisser hoger eindigde. Precies het idee van deze dagen: teamspirit! De top 5 van de dag was uiteindelijk als volgt: Dani, Niels Pater, Lauren, Hermen en Lennart. De prijzen waren natuurlijk het beste gedeelde van de dag, namelijk snoep! Er zijn maar weinig momenten dat kinderen zoveel aandacht hebben voor hun wedstrijden. 🙂

Die week erop, 16 juni, was het dubbel zo leuk toernooi voor SKF-leden vanaf 16 jaar en leden van andere verenigingen. Het toernooi was opnieuw een groot succes net als voorgaande jaren ondanks een iets mindere opkomst. Ook volgend jaar zal dit toernooi absoluut weer op de kalender staan. Kon je er dit jaar om wat voor reden dan ook niet bij zijn, hoop ik u volgend jaar wel te zien!

Na een weekje (welverdiende) rust hebben we dan afgelopen zaterdag, 30 juni, met de sportdag het seizoen afgesloten. Het was fantastisch weer, dus we konden in tegenstelling tot vorig jaar ook lekker naar buiten om daar te sporten. Een mooie opkomst zorgde voor het maken van 4 teams, waarbij de teamcaptains Erik, Thijs, Ricco en Nick/Dani hun uiterste best hebben gedaan hun team zodanig aan te sturen dat er punten gehaald konden worden. In tegenstelling tot de vrij individualistische sport tafeltennis bestond de sportdag geheel en alleen uit teamspelen en werd er ook slechts één team winnaar. De sporten die we speelden waren Trefbal, Voetbal en Knotshockey. En ook de scherpte van geest werd getest met een quiz over sport. Elk team speelde elk onderdeel tegen alle andere teams en dat resulteerde in 10 rondes overwinningskreten, jankende captains, aanmoedigende geluiden en bovenal het grote plezier in alle spellen. Uiteindelijk kan er maar één team de beste zijn natuurlijk en met maar liefst één punt verschil eindigden bovenaan: Nick, Dani, Marnix, Niels Pater, Hermen en David.

Toen het toernooi afgelopen was zijn de mensen die zin hadden naar buiten gegaan met waterpistolen, waterballonnen en nog meer water en hebben die wat verkoeling gezocht tegen de enorme warmte. Om een uurtje om 4 zijn we begonnen met de barbecue en hebben we genoten van de wedstrijd Frankrijk-Argentinië onder het genot van een burgertje, een worstje, een speklapje, stokbrood, enz. Ontzettend leuk om te zien hoeveel er zijn gebleven! Martin, bedankt voor de bardienst!

Dank aan de organisatie voor alle toernooien die georganiseerd zijn! Vanaf augustus zal het volgende seizoen weer van start gaan. Wij zullen dan starten met een hele leuke trainingsweek samen met een andere vereniging. Meer informatie hierover volgt nog. Fijne vakantie voor nu!