Verslag landelijke seniorenteams SKF

Een druk programma deze week, alle vijf de teams kwamen in actie. Een speciale ronde met onder andere de terugkeer van Edwin Vonk en de confrontatie tussen Jeffrey Vonk en zijn vriendin en eerste damesteam speelster Melanie Bierdrager.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 speelde tegen het tot dan toe puntloze Vriendenschaar en wilde een dikke uitslag neerzetten. Dat het uiteindelijk een 5-1 zege werd is natuurlijk mooi, al werd er stiekem gehoopt op een clean sheet. Het was Romy Gielings die het eerste competitiepunt scoorde voor de ploeg uit Gouda. Melanie Bierdrager en Sharon Janssen wisten beide wedstrijden te winnen, Heleen Hop verloor in vijven van Gielings maar wist wel haar eerste competitiewedstrijd voor SKF te winnen door Elle Cillessen te verslaan. De komende weken worden belangrijk, de drie sterkste ploegen uit de competitie zijn namelijk nog de tegenstanders van onze dames.

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF heren 1 zag dat the Victory 1 niet met het sterkst mogelijke team achter de tafel verscheen, toch werd er een 4-6 nederlaag geleden in Weesp. Pieter van den Berg was in goeden doen met twee vrij simpele zeges. Ook Arnoud Meijer had kans op twee zeges, doordat hij een 2-0 in games en 4-0 in punten voorsprong tegen Hans den Blanken niet kon omzetten in winst bleef hij steken op een overwinning. Floris Zur Muhlen won een enkelspel. Jammer genoeg werd het dubbel na een 2-0 voorsprong in games toch nog uit handen gegeven. De Letse speler Arturs Reinholds is duidelijk te sterk voor dit niveau en was onze mannen duidelijk de baas.

SKF 2 speelde al op donderdag tegen Tempo Team 2 en keerde zonder punten huiswaarts tegen de aanstaande kampioen. Jeffrey Vonk wist 18 punten te halen tegen Melanie Bierdrager en ging compleet kansloos met 0-3 ten onder. Thuis volgt revanche volgens Jeffrey… Invaller Wisse Kuiters kwam nog dichtbij tegen Bierdrager maar verloor in vijven. Ook Yannick Raaijmakers speelde een pot in vijven, maar hij verloor hierin van Martijn Weijers.

SKF 3 wist in Apeldoorn een dikke 8-2 zege te boeken op de Brug 1. Belangrijkste hierin is de terugkeer van Edwin Vonk. Zonder verwachting en dus zonder druk, dan is Edwin op zijn best. Met drie knappe zeges was hij als vanouds erg belangrijk voor het team. Ook Marc van den Berg wist driemaal te winnen. Brenda Vonk won tweemaal, haar laatste wedstrijd werd vanwege een blessure niet gespeeld. Het dubbel Marc/Brenda kwam er niet aan te pas. SKF 3 is achter TOGB 1 “best of the rest” en kan de tweede helft van het seizoen vrolijk uitspelen.

SKF 4 speelde in eigen huis. Tussen de jeugdteams werd er een hele mooie 9-1 overwinning geboekt op Rapidity 1. Grote man was Erik Verzijl die zijn drie enkelspelen zonder gameverlies wist te winnen. Ook Dicky de Jong bleef ongeslagen. De mooiste prestatie kwam nog wel van Thijs van den Berg. Hij kwam tegen er ervaren speler Ron van den Burg knap met 2-0 voor in games maar zag de sympathieke tegenstander terug knokken. In de vijfde game kwam Thijs met 1-7 achter maar hij rechtte zijn rug en sloeg de ene na de andere winner en won alsnog met 11-8. In de dubbel won het talent van de ervaring, het koppel Erik/Thijs won in vier games. Door de dikke zege loopt het team weer twee punten uit op Avanti 3, de voorsprong is al opgelopen tot negen punten!

Aankomend weekend weer een compleet thuisprogramma. Op zaterdag komen de vier landelijke herenteams in actie, zij beginnen dan aan de tweede helft van de najaarscompetitie. Een dag later spelen de dames een zeer belangrijke wedstrijd tegen VTV.

Programma:

Zaterdag 13 oktober 15:00 uur:
Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF 1 – Wilvo/ttv Bergeijk 1
SKF 2 – Vriendenschaar 1