Verslag landelijke seniorenteams 2/3 april 2016

Afgelopen zaterdag speelden de landelijke herenteams een thuiswedstrijd. Alle herenteams wisten een overwinning te behalen. Het damesteam trad op zondag aan in een uitwedstrijd tegen Dozy Den Helder en speelde daarin gelijk.

Eredivisie: Dames 1 – Dozy Den Helder 1 (3-3)
Zowel Dozy Den Helder als SKF hadden zich al met zekerheid geplaatst voor de halve finales om het landskampioenschap en wisten dat ze elkaar in de halve finale zouden ontlopen. In deze wedstrijd stond er dan ook weinig op het spel. Zowel Carla Nouwen, Jasminka Oeij als Tali Cohen wisten één wedstrijd te winnen. Oeij en Cohen wonnen van Yoeke Gunsing en Nouwen wist Melanie Bierdrager te verslaan. Nouwen verloor haar tweede wedstrijd in vijf spannende games van Ana Gogorita die in haar eerste wedstrijd Cohen in drie games versloeg. De laatste wedstrijd van de dag werd door Oeij in vijf games verloren van Bierdrager waardoor de uitslag op 3-3 werd bepaald. Op 10 april treedt SKF in de eerste wedstrijd van de halve finale in een uitwedstrijd tegen VTV. De tweede (thuis)wedstrijd wordt gespeeld op 16 april.

1e Divisie B: Heren 1 – Red Stars 1 (7-3)
Een mooie overwinning voor het eerste herenteam dat de sympathieke heren van Red Stars met 7-3 wist te verslaan. Aan de zijde van Red Stars bleek Theo Boon een onneembare horde. Hij wist in zijn voorlopige laatste competitiewedstrijd zowel Pim Mostert, Pieter van den Berg als Dicky de Jong te verslaan. De overige wedstrijden gingen allen naar SKF waarbij Ronald Bogaard zich tot driemaal toe pas in de vijfde game gewonnen gaf. Door de overwinning heeft SKF de voorsprong op de nummer drie in de tussenstand vergroot tot zeven punten. Met nog drie wedstrijden te gaan hebben de heren een goede kans om handhaving in de eerste divisie af te dwingen.

2e Divisie: Heren 2 – Assen 1 (7-3)
In de uitwedstrijd verloor het tweede herenteam met 8-2 van Assen en om de kans op lijfsbehoud te vergroten was een betere uitslag het doel. Rouke Bosma wist een hattrick te scoren door achtereenvolgens Jan Meppelink, Bob Eldering en Peter Zwama te verslaan. Tali Cohen voegde daar twee punten aan toe door te winnen van Meppelink en Eldering. Yorick Schurink won ook van Meppelink en ook het dubbelspel werd door Bosma en Cohen in winst omgezet. Door deze mooie overwinning staan de heren op een gedeelde vierde plek in de tussenstand. Het verschil tussen de nummer 3 en nummer 6 bedraagt echter maar vijf punten waardoor de beslissing mogelijk pas in de laatste wedstrijd valt.

3e Divisie: Heren 3 –Emmen 1 (9-1)
Hoewel het kampioenschap in deze poule al ver buiten bereik ligt, doet het derde herenteam zijn best om de tweede positie veilig te stellen. De tegenstander trad ditmaal aan met twee invallers, waaronder oud-international Jan Vlieg. Jasminka Oeij en Wouter Aangeenbrug kenden weinig problemen en wisten zowel Vlieg, Pim van Schaik als Annibal Lopez te verslaan. Max van Amerongen verslikte zich in Van Schaik maar wist zijn overige twee wedstrijden wel te winnen. Ook het dubbelspel bleek een prooi voor SKF. SKF heeft door deze overwinning een voorsprong van 11 punten op de nummer drie, Emmen.

3e Dvisie: Heren 4 – FVT 2 (6-4)
Het vierde herenteam maakt nog kans op de titel in deze poule. Aan de zijde van FVT bleek Max Romeijn te sterk. Zowel Jeffrey Vonk, Edwin Vonk als Marc van den Berg konden deze wedstrijd niet in winst omzetten. Zoon en vader Vonk wisten wel te winnen van Kapo Yu en Wouter Konings. Ook Van den Berg wist Konings te verslaan. Het dubbel bleek ook een prooi voor SKF waardoor de 6-4 overwinning een feit was. SKF staat momenteel op een tweede plaats met één punt achterstand op de koploper Tempo Team.