Verslag landelijke senioren 24 en 25 september

Succesvol weekend voor landelijke teams SKF
Dames winnen moeizaam met 4-2 van Scylla

Dit weekend speelden de landelijke seniorenteams van SKF hun eerste thuiswedstrijd. Heren 3 kwam niet in actie aangezien deze wedstrijd al vooruit werd gespeeld. De dames behaalden een eerste overwinning van het seizoen door Scylla te verslaan. Alleen het eerste herenteam moest een nederlaag incasseren.

Eredivisie: Dames 1 – Scylla 1 (4-2)
De kopvrouwen van zowel SKF (Carla Nouwen) als Scylla (Kim Vermaas) ontbraken deze wedstrijd. Namens SKF kwam Brenda Vonk dit seizoen voor het eerst bij de dames in actie. Zij wist vrij eenvoudig te winnen van Marie Depuydt en vocht zich in vier games langs Marlotte Staps. Jasminka Oeij kende een zware middag en begon met een nederlaag tegen Esmee van Marwijk. In haar tweede wedstrijd maakte ze een 2-1 achterstand ongedaan en won ze van Depuydt. Tali Cohen verloor haar eerste wedstrijd met ruime cijfers van Staps maar wist haar tweede wedstrijd tegen Van Marwijk wel in winst om te zetten. Op 9 oktober volgt de volgende (thuis)wedstrijd.

1e Divisie B: Heren 1 – Tempo Team 1 (4-6)
Het was een zware middag voor het eerste herenteam. In de eerste vier wedstrijden verloor SKF telkens met een klein verschil en daardoor keek het team tegen een 0-4 achterstand aan. Uiteindelijk wist Pieter van den Berg twee wedstrijden in winst om te zetten en versloeg hij zowel John Scott als Fjodor Rademaker. Ook Dicky de Jong wist twee wedstrijden te winnen. Hij verloor alleen van Scott. Pim Mostert speelde zijn eerste wedstrijd van het seizoen en kwam ondanks enkele spannende wedstrijden net niet tot winst. Het dubbel werd door De Jong en Van den Berg pas in de beslissende vijfde game verloren. Op 1 oktober spelen de heren een uitwedstrijd tegen Pecos.

2e Divisie: Heren 2 – Avanti 2 (6-4)
Avanti trad aan zonder hun kopman Martin Groenewold. Het werd een middag van de kleine verschillen waarbij veel wedstrijden pas in de vijfde game werden beslist. Rouke Bosma bleek uiteindelijk de sterkste en bleef ongeslagen. Yorick Schurink voegde daar een punt aan toe door te winnen van Olaf Stolwijk. Zijn wedstrijden tegen Ronald Vijverberg en Edu Lamtara gingen verloren. Tali Cohen verloor van Stolwijk en Lamtara maar wist de wedstrijd tegen Vijverberg nog wel in winst om te zetten. Het dubbel werd door Bosma en Cohen in winst omgezet. Volgende week wacht de belangrijke uitwedstrijd tegen Never Despair.

3e Divisie: Heren 4 – Avanti 3 (7-3)
Het vierde herenteam deed goede zaken door met 7-3 te winnen van concurrent Avanti 3. Max van Amerongen speelde een goede wedstrijd en won zijn drie wedstrijden van achtereenvolgens Patrick Nieuwendijk, Steven Pouw en Marcel Does. Ian de Graaf voegde daar twee punten aan toe door Pouw en Does te verslaan. Etienne Bruinekreeft kwam alleen tot winst tegen Does. Omdat ook het dubbel door SKF werd gewonnen was de 7-3 overwinning een feit. Op 1 oktober spelen de heren een uitwedstrijd tegen Amstelveen 1.