Verslag landelijke herenteams SKF

Het damesteam van SKF kwam afgelopen weekend niet in actie, op zaterdag was het weer ouderwets gezellig bij de vier wedstrijden van de herenteams. Veel supporters wisten de weg naar het clubgebouw te vinden en werden beloond met vele mooie wedstrijden.

SKF 1 speelde, voor het eerst met Carla Nouwen in de basis, tegen Vriendenschaar 1. De ploeg uit Gouda verscheen met een invaller achter de tafel. Pieter van den Berg is in bloedvorm en etaleerde zijn kwaliteiten volop. Met drie knappe zeges en een overwinning in het dubbel (met Arnoud Meijer) legde hij een goede basis voor een mooie uitslag. Carla wist twee tegenstanders te verslaan, Arnoud had volgens eigen zeggen een offday en bleef op een zege steken. Komende zaterdag heeft SKF 1 aan vijf punten genoeg om twee ronden voor het einde al zeker te zijn voor een plaats in de promotiepoule.

SKF 2 had nog een kleine kans op handhaving in de 2e divisie, maar dan zou er dik gewonnen moeten worden van Entac 1. De start was goed, na de dubbel stond SKF 2 met 3-1 voor. Alleen Marc van den Berg had met 9-11 in de vijfde game verloren van kopman Thijs Smit. Jeffrey Vonk (tegen Tom Coenen) en Jasminka Oeij (tegen Lars Banning) wonnen hun enkelspel en samen de dubbel. Hierna was de koek bijna op. De wedstrijden tegen Coenen en Smit gingen allemaal in drie games verloren. Alleen de wedstrijden tegen Banning leverde nog punten op. Einduitslag SKF 2 – Entac 1 5-5.

SKF 3 beleefde een moeilijke middag tegen het ervaren DOV 1. Etienne Bruinekreeft, Sharon Janssen en invaller Ricco Gerritsen wisten alle drie eenmaal te winnen en waren soms wat onfortuinlijk in de andere wedstrijden. Zo kwam Ricco tegen kopman Erik Heemskerk met 2-0 in games voor en zag Etienne dezelfde Heemskerk nipt in de vijfde winnen. Door de tweede nederlaag op rij staat SKF op een gevaarlijke gedeelde vierde/vijfde plaats. De komende drie ronden moeten er veel punten gehaald worden om degradatie te ontlopen.

SKF 4 kwam in actie tegen GTTC Groesbeek 1. De eerste wedstrijd was kenmerkend voor de dag. Thijs van den Berg werd alle kanten op gestuurd door Udo Gansel, een speler met twee kanten noppen. De derde game harkte Thijs met 15-13 binnen, maar in de vierde kwam hij met 3-9 achter. Door foutloos te spelen won hij de game en ook in de vijfde was hij de sterkste. Daarnaast speelde tegenstander Rob van Dop de volle 20 games, toch wist hij geen enkele wedstrijd winnen. Toch moet ook gezegd worden dat Dicky de Jong, Wisse Kuiters en Thijs erg goed stonden te ballen, maar dat de 10-0 zege enigszins geflatteerd is lijkt wel duidelijk. Omdat Sittard twee punten liet liggen tegen TTC is de voorsprong op de ploeg uit Limburg opgelopen tot vier punten.