Verslag landelijke herenteams SKF

Afgelopen zaterdag speelden de vier herenteams alweer hun vierde wedstrijd van het seizoen. Na een aantal goede resultaten in de eigen speelzaal werd er nu weer op vreemde bodem gespeeld.

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF 1 leed in Oegstgeest een kleine nederlaag tegen de reserves van Pecos. Arnoud Meijer, de laatste weken niet in beste vorm, had een zeer goede dag en won twee wedstrijden. Met name in de gewonnen wedstrijd tegen kopman Tony Nader haalde Arnoud een zeer hoog niveau. Pieter van den Berg wist ook tweemaal te winnen. Paul Kruijt en Jop van der Wiel werden in drie games geklopt, Nader was in straight sets te sterk. Floris Zur Muhlen had voor het eerst dit seizoen een complete offday en kwam tegen deze sterke tegenstanders niet in de buurt van een overwinning. De 4-6 nederlaag maakt het wel extra spannend in de 1e divisie. Achter Hilversum 1 staan drie ploegen met respectievelijk 21 punten (the Victory 1) en 20 punten (Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF 1 en Pecos 2). Aanstaande zaterdag wederom een belangrijke wedstrijd, in Weesp wordt gespeeld tegen the Victory.

SKF 2 boekte een belangrijke 6-4 overwinning op US 2 en deed daarmee goede zaken in de strijd om handhaving. Pieter Danes was een onneembare hindernis in zowel het enkel als dubbel, tegen Dylan Plett en Arco Visser werden de punten behaald. Yannick Raaijmakers, Sharon Janssen en Jeffrey Vonk wonnen dus ieder tweemaal en hebben nu een gat van acht punten met de ploeg uit Amsterdam dat op de gevaarlijke vijfde plaats staat. Komende donderdag (verzette wedstrijd) de schade beperkt houden tegen koploper Tempo-Team 2 waarbij we natuurlijk vooral uitkijken naar de wedstrijd van Jeffrey tegen zijn vriendin en dames 1 speelster Melanie Bierdrager.

SKF 3 trof een fanatiek en sterk TOGB 1 dat duidelijk een maatje te sterk bleek. Daarbij komt ook de blessure van Brenda Vonk die maar één volle wedstrijd kon spelen. Marc van den Berg was wel in prima doen en wist te winnen van Leroy Heemskerk en Ronald Vijverberg. Youngster Milo de Boer was in vier games te sterk. Wisse Kuiters kon niet bijdragen aan de score. TOGB 1 staat nu dik aan kop en het is aan SKF 3 om zich snel veilig te spelen.

SKF 4 boekte zijn vierde dikke zege op rij. Dicky de Jong bleef gemakkelijk overeind en wist zijn enkels zonder gameverlies door te komen. Ook Erik Verzijl bleef ongeslagen, al moest hij daarvoor tegen Nard Koppen een 2-5 achterstand in de vijfde game ombuigen. Thijs van den Berg speelde bij vlagen fantastisch, maar toch nog wat te wisselvallig. Hij bleef steken op een zege. Het dubbel Erik/Dicky lijkt inmiddels een zekerheidje te zijn. SKF 4 loopt door deze zege twee punten uit op concurrent Avanti 3 en staat nu zeven punten voor.

Aankomende zaterdag komen alle teams weer in actie. Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 speelt een uitwedstrijd tegen het nog puntloze Vriendenschaar. De herenteams spelen ook een uitwedstrijd, met uitzondering van SKF 4 dat tussen de jeugdteams thuis zal spelen.