Verslag landelijke herenteams 27 februari 2016

Afgelopen zaterdag speelden alle landelijke herenteams een thuiswedstrijd. Het herenteam wist een 3-1 achterstand om te buigen in een nette 6-4 overwinning op Entac. Ook heren 3 en 4 wisten een overwinning te behalen. Het gehavende tweede team moest genoegen nemen met vier punten tegen titelkandidaat Bit.nl.

1e Divisie B: Heren 1 – Entac 1 (6-4)
Net als in de eerste thuiswedstrijd begon SKF de wedstrijd met een achterstand. Pieter van den Berg won zijn eerste wedstrijd vrij eenvoudig van Arjan Schotmeijer. Vervolgens was Brenda Vonk niet opgewassen tegen een sterk spelende Tom Coenen en was het Pim Mostert die in een spannende wedstrijd verloor van oud SKF-er Joost Geesing. Het dubbel leek een prooi voor het duo Van den Berg/Mostert maar zij konden de winst ondanks een 2-0 voorsprong in games niet veilig stellen. Na het dubbel werd het tij gekeerd. Van den Berg won zijn overige twee wedstrijden tegen Geesing en Coenen. Ook Mostert won zijn resterende twee wedstrijden tegen Coenen en Schotmeijer. Vonk kon daar nog één punt aan toevoegen door in de beslissende vijfde game te winnen van Schotmeijer. Door deze 6-4 overwinning staat SKF momenteel tweede in deze eerste divisie. Op 5 maart wacht de thuiswedstrijd tegen VTV uit Nieuwegein.

2e Divisie: Heren 2 – TTV Bit.nl 1 (4-6)
Het tweede team deed voor de derde keer dit seizoen een beroep op een invaller. Max van Amerongen vervulde deze rol met verve door in zijn eerste wedstrijd te winnen van Daan Heijmen. Zijn overige wedstrijden tegen Robertjan van der Heijden en Maarten Loeve gingen verloren. Yorick Schurink kende een zware middag en verloor zijn eerste wedstrijden tegen Loeve en Van der Heijden. In de laatste wedstrijd van de dag wist Schurink een 2-0 achterstand in games om te buigen in een overwinning op Heijmen. Rouke Bosma begon de wedstrijd moeizaam met een ruime nederlaag tegen Van der Heijden maar wist uiteindelijk zijn overige wedstrijden tegen Heijmen en Loeve wel in winst om te zetten. Omdat het dubbel werd verloren kwam het tweede team niet verder dan vier punten. Volgende week komen de heren niet in actie omdat deze wedstrijd reeds is gespeeld. In deze poule worden er continu verrassende uitslagen behaald waardoor het vermoedelijk nog even spannend zal blijven welke teams uiteindelijk degraderen en welk team er kampioen wordt.

3e Divisie: Heren 3 – SVE 2 (10-0)
Een uitstekende uitslag voor het derde herenteam dat SVE 2 zonder punten huiswaarts stuurde. Zowel Jasminka Oeij, Wouter Aangeenbrug als Alice Barendregt bleven ongeslagen waarbij alleen Aangeenbrug een vijfde game hoefde te spelen tegen Jan Mulder alvorens de winst werd binnengehaald. In het dubbel werd er ook een vijfde game gespeeld waarin het duo Aangeenbrug/Oeij uiteindelijk de betere bleek. Door deze ruime overwinning staat het derde team momenteel tweede in de tussenstand met vijf punten achterstand op koploper FTTC uit Franeker. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen de koploper.

3e Divisie: Heren 4 – HTC 1 (6-4)
Een prima overwinning voor het vierde herenteam op HTC. Jeffrey Vonk revancheerde zich voor de vorige competitiewedstrijd en bleef zaterdag knap ongeslagen. Edwin Vonk won zowel van Simone Broersen als Nard Koppen maar verloor in een spannende wedstrijd van Ryan Saheblal. Etienne Bruinekreeft kende een zwaardere middag. Hij wist alleen te winnen van Saheblal en moest toezien hoe zowel Broersen als Koppen er met de winst vandoor gingen. Ook het dubbel ging verloren waardoor de einduitslag op 6-4 werd bepaald. Ook dit is een spannende poule omdat alle teams aan elkaar gewaagd zijn. SKF staat momenteel derde en speelt volgende week tegen De Treffers; de huidige koploper.