Verslag jeugdwedstrijden zaterdag 9 maart

Alle zeven teams speelden weer thuis. Een drukke maar gezellige dag in het clubgebouw van SKF. Vier teams kwamen uit tegen Bit.nl dus veel mooie derby’s. Hierbij een verslag van hoe het de teams verging.

SKF 1 heeft het lastig in de kampioenspoule maar doet tegen sterke tegenstanders genoeg ervaring op, toch wel het belangrijkste doel dit seizoen. Tegen Hotak’68 1 kwamen onze jongens met 3-2 en 4-3 voor, toch eindigde het duel in een 4-6 nederlaag. Djen en Nick wisten ieder twee tegenstanders te verslaan. Gemakkelijk ging dit niet, Nick won zijn eerste wedstrijd met 11-8 in de vijfde game, Djen won na de dubbel met 12-10 in de beslissende game. Het dubbel Djen/Nick kwam goed terug van een 0-2 achterstand maar verloren de vijfde game met twee punten verschil. Jeffrey had duidelijk een mindere dag, hij kwam niet tot gamewinst.

(Djen doet het goed! Weer twee zeges)

SKF 2 doet het fantastisch in de hoofdklasse en etaleerde zaterdag al zijn kunsten tegen Bit.nl 2. Slechts zes games werden verloren, gelukkig verdeeld over de wedstrijden. Niels B, Toine en Aniek wonnen met 10-0 en blijven bovenin meedoen in de hoogste afdelingsklasse. Een van de concurrenten in deze poule is SKF 3 dat ook wist te winnen. Bit.nl 3 werd met 6-4 verslagen. Iris was weer erg sterk met drie puntgave zeges, ze verloor zelfs geen game. Rogier zorgde voor de meeste spanning, hij wist twee wedstrijden te winnen, beide met 11-9 in de vijfde game! Knap gedaan Rogier! Bastian wist een Edenaar te verslaan.

(noppenkoning Toine)

SKF 4 kreeg Litac 1 op bezoek en kon niet voorkomen dat de tegenstander met een 6-4 kon terugkeren naar de Achterhoek. Niels P wordt steeds vaker beloond voor zijn harde werken, ook nu leverde dat twee punten op. Lauren en Mark versloegen beide een andere tegenstander.

(Niels Pater, de man in vorm!)

SKF 5 kon niet voorkomen dat twee spelers van Essentia 1 toch nog met een 3-7 konden winnen. Het team uit Bemmel is veel te sterk voor de tweede klasse en dat bleek wel. Daniël werd uiteindelijk kopman, want hij wist een game te winnen. Toch werd er hard geknokt door ook Maickel en Manuel en dus waren er voldoende spannende games en mooie rally’s!

SKF 6 versloeg Bit.nl 4, waarbij Eelke, Olaf en Joël allemaal twee maal wonnen. Omdat Olaf en Joël eenmaal verloren en de dubbels eerlijk werden verdeeld eindigde het dus in 7-3 voor onze mannen. Heel mooi, wat hierdoor stijgen ze naar de vierde plaats in de derde klasse.

(Eelke voor de tweede keer oprij ongeslagen in het enkel)

Tot slot SKF 7, zij deelden de punten met Bit.nl 5. Na een 4-2 voorsprong kwam Bit langszij tot 4-5. Maar David bleef koel en boekte zijn tweede overwinning van de dag en zorgde daarmee voor het gelijke spel. David won tweemaal, Bernard en Just eenmaal. Joran bleef ditmaal zonder zege.

(David redt een gelijkspel voor SKF 7)

Aanstaande zaterdag spelen de teams weer een uitwedstrijd, SKF 2 en 3 zijn een zaterdag vrij.