Verslag jeugdwedstrijden afgelopen zaterdag

Het was weer gezellig druk bij SKF. Zowel in de ochtend als in de middag speelden er drie jeugdteams thuis. Hierbij een kort verslagje.

SKF 1 ontving Hercules 1. Na een ijzersterk begin kwam SKF met 4-0 voor. De motor begon daarna wat te haperen en de gasten uit Terborg kwamen terug tot 5-3, maar uiteindelijk waren het onze toppers die er met de 7-3 zege vandoor gingen. Harm was bereid om een keer mee te doen met zijn oude team en deed dat direct met drie duidelijke zeges. Ook was hij erg belangrijk in de gewonnen dubbel met Dani. Laatstgenoemde wist zelf twee enkelspelen te winnen, Simon was eenmaal succesvol. Door de ruime zege zal ons eerste jeugdteam weer meedoen om de bovenste plaatsen in de landelijk A.

Harm vd Scheur

Harm toch nog een keer belangrijk voor SKF 1

SKF 2 is nog niet in de vorm die we van ze gewend zijn. Na de nederlaag een week eerder was nu ook Bit.nl 3 met 7-3 te sterk. Het begin was prima, met alle drie een zege kwamen Adrie, Niels en Kai op een 3-2 voorsprong. Wat de oorzaak is is onbekend, maar vervolgens kwam SKF 2 er niet meer aan te pas. Hard trainen en snel herstellen dan maar! Het niveau is er, dat weten we!

SKF 3 debuteert in de 1e klasse en zette een keurig gelijkspel neer tegen Litac 2. Toine deed wat hij vorig jaar al zo vaak heeft gedaan, namelijk zijn drie enkelspelen te winnen. Hidde en Iris wisten beide te winnen van dezelfde speler. Beide verloren nog wel een spannende wedstrijd in vijf games.

SKF 4 ontving het tweede team van GTTC Groesbeek dat slechts met twee spelers achter de tafel verscheen. Het wedstrijdbriefje is wonderbaarlijk slecht ingevuld (spelers en coaches graag aandacht hiervoor!!!), maar uit de TT-app halen we dat er met 7-3 werd gewonnen waarbij Rogier knap ongeslagen bleef en Mark een tegenstander versloeg. Lauren bleef zonder zege.

SKF 5 kon geen vervolg geven aan de dikke overwinning die in de eerste speelronde werd geboekt. Litac 3 was met 3-7 te sterk. Eelke en Marnix wonnen beide een wedstrijd en samen de dubbel. Joel moest even wennen aan zijn nieuwe team. Hij speelde goed en kwam zelfs een keer met 2-0 voor in games. Helaas was hij daarna wat ongelukkig en ging de wedstrijd alsnog verloren.

SKF 8 kreeg Hutaf 8 op bezoek en versloeg de Huissenaren met maar liefst 8-2. Was het vorige week nieuwkomer Sander, dit jaar stal een andere nieuweling de show. Maickel bleef bij zijn debuut knap ongeslagen. De wedstrijd tegen Wessel de Jong (familie van…) werd na een hele spannende strijd in vijf games gewonnen. Selina en Daniël deden het ook erg goed, zij wonnen twee van hun wedstrijden. Goed gedaan allen!

De komende twee weken zijn er geen competitiewedstrijden op de zaterdag, met uitzondering van SKF 8 dat op 17 februari weer tegen Hutaf 8 mag spelen. Een aantal spelers zal nog wel deel gaan nemen aan het ranglijsttoernooi in Soest. Op de zaterdag maar liefst zeven spelers, een dag later komen er nog eens vier in actie.