Verslag bedrijvencompetitie

Waarde tafeltennissers,

Na het lezen van dit verslag bent u weer helemaal bij betreffende de stand van zaken in onze bedrijvencompetitie. Na de wedstrijden van morgenavond zijn we alweer op de helft van de najaarscompetitie. Dan is er ook al wat meer duidelijk over de race naar het kampioenschap in de verschillende poules en kan er voorzichtig gescout gaan worden bij de eventuele tegenstanders in de P/D-wedstrijden die gepland staan.

In de B-poule blijft Hardeman 2 het enorm goed doen. Ook in de derde wedstrijd werd een 5-0 overwinning geboekt. Nu was De Indruk 1 het slachtoffer. Jan van de Lustgraaf won nog wel een game van Gina van Poolen, maar samen met Ewout Hooijer kon er ook weinig tegen Wim Verzijl geforceerd worden. De strijd tussen Breman (nog steeds lijstaanvoerder) en Van Hunnik is altijd intens. Breman won nu met 3-2. Mano Martina was nauwelijks te houden en won op ijzersterke wijze van Sander Heijnekamp die zijn eerste nederlaag van het seizoen leed. De dubbel was wel een prooi voor Sander en Eveline Roseboom.
Nationale Nederlanden-Voskuilen ging niet door.
In de A-poule was de grijns niet van het gezicht van Sjon Willemsen te krijgen. Samen met Wim van Dam won hij met 4-1 van PinQ. Sjon won van Thijs van der Coelen en Jacco de Gooijer. Jacco verloor ook nog eens van Wim, dus de 4-1 is snel verklaard. Sassenus behaalde een 3-2 overwinning op Hardeman 1 in een spannende wedstrijd. Vooral de dubbel ging op het scherpst van de snede en werd uiteindelijk door Diederik Blok en Marc Sassenus met 22-20 in de derde binnengesleept. Kevin van de Lustgraaf zorgde voor beide punten van Hardeman 1. Ook HZW en Aristo zorgden voor een 3-2 eindstand. Rob van Genderen was namens Aristo oppermachtig, maar doordat de dubbel wel door Maurits en Jasper van de Loo werd gewonnen bleef HZW toch aan de goede kant van de score.
In de C-poule lagen de zaken donderdag wat eenvoudiger. Twee keer 5-0 en een keer 4-1 stond er op de wedstrijdbriefjes. Van Hunnik 2 won met 4-1 van De Indruk 2, waar ook een Sister Act ontstond. Sasja Fioole maakte haar debuut naast Susette. Sasja toonde veel enthousiasme maar kon nog weinig potten breken. Susette redde een punt door Greet Roseboom te verslaan. Ponsen2 blijft op ramkoers door Zonled met 5-0 af te drogen. Florian Scholten en Henk van Tent waren te sterk voor Aline Pels en Ron Emmerik. Ook Ponsen 1 haalde de maximale score tegen Sister Act II De Gooijer. Sonja van de Brink won nog brutaal een game van Adrie van Dorp, maar daarna was het toch een vrij kansloze bedoening voor de zussen tegen Adrie en Bart van Manen.

Morgen dus wedstrijdronde 5. Negen tafels zijn vanaf 20.00 uur in bedrijf. Reden genoeg om, mocht je niet hoeven te spelen, toch even aan te komen waaien. Tot morgen!