Topprestaties SKF op A jeugdranglijsttoernooi

Na afmelding van Ricco (blessure) bleven er drie spelers van SKF over op het tweede en laatste A-jeugdranglijsttoernooi van het seizoen. En dat er goed gepresteerd werd moge duidelijk zijn!

Iris was als eerste geplaatst bij de meisjes pupillen en zij maakte maar favorietenrol zeker waar. In de poule had ze het nog wel een wedstrijd erg lastig. Ze kwam met 0-2 in games achter maar daarna ging het fantastisch. De wedstrijd werd gewonnen en daardoor ging ze als groepswinnaar door naar de halve finale. Hierin was de lastig spelende Dido Giessen de tegenstander. In een mooie wedstrijd wist Iris in vijf games de Limburgse te verslaan. De finale ging een stuk gemakkelijker, met 11-5, 11-4 en 11-7 versloeg ze Tess Stroeve. Een hele mooie eerste plaats dus voor Iris!

Bij de jongens welpen streed Bastian in een poule van 6 spelers. Bastian liet erg goed tafeltennis zien en wist vier van de vijf wedstrijden te winnen. Zo ook van Wanne Jonkman van Bit.nl, een speler met wie hij samen in een RTC traject zit. Twee spelers eindigde met 1 nederlaag op de eerste plaats, maar omdat Bastian de onderlinge wedstrijd had verloren werd hij achter Seth Oomen tweede. Een prima resultaat dus!

Junior Floris baalde toen hij zag dat de poules waren omgegooid. Nu trof hij de sterke Barry Berben die in vier games te sterk was. Wel won hij zijn andere wedstrijd waardoor hij door mocht strijden om de plaatsen 6 t/m 10. Een zeer sterke wedstrijd tegen Elwin Huiden werd in drie games gewonnen. Tegen Lode Hulshof kwam Floris met 2-0 in games voor, maar de cruciale 3e ging met 10-12 verloren. Helaas ging Lode er met de winst vandoor. In strijd om plek 7 kwam Floris met 0-2 in games achter tegen Leroy Heemskerk, maar deze keer wist hij juist een achterstand goed te maken en won in vijven.

Een prima toernooi voor SKF dus met twee podiumplaatsen, waaronder een titel voor Iris. Naast deze drie spelers kwam ook Djen in actie, maar dan namens zijn oude club Taverzo. De speler uit ons eerste jeugdteam eindigde op een verdienstelijke 6e plaats. Xijin (traint al een paar jaar bij SKF) eindigde enigszins teleurstellend op een tweede plaats. Maar goed, toch weer een podiumplaats!

Foto’s van “the picture of art table tennis” (Rob de Ruiter)