Sterke start heren 1 in openingsronde competitie. Dames ongelukkig.

Op zaterdag 16 september kwamen na een lange zomerperiode de vier landelijke herenteams in actie. De dames mochten een dag later hun avontuur beginnen. Hierbij een verslag van de wedstrijden.

Heren 1 trof een verzwakt de Veluwe 1. De ploeg uit Apeldoorn verscheen zonder kopman Paul Haldan, maar wel met Ron en Jaap van Spanje, twee spelers die in het verleden vele uurtjes in de SKF zaal hebben doorgebracht. Arnoud, Pieter en Pim lieten direct zien wat hun plannen zijn voor dit seizoen en zetten een maximale 10-0 score op het bord. Alleen nieuwkomer Arnoud had een keer de volle vijf games nodig.

arnoudenpieter

Heren 2 kreeg het sterke Red Stars 1 op bezoek. Jasminka was tweemaal de sterkste waarbij vooral de overwinning op de kopman uit Venray Ronald Boogaard een hele mooie was. Na een 0-2 achterstand wist de SKF’er de wedstrijd te keren en alsnog in vijf games te winnen. Jeffrey won knap van het 13-jarige talent Kas van Oost. Marc kreeg in zijn wedstrijd tegen Frank van Vleuten een matchpoint, maar bleef toch op een hatelijke nul steken.

Heren 3 deelde knap de punten met de uitgesproken titelkandidaat the Victory 1. Het team uit Weesp heeft de ervaren Fjodor Rademaker in de gelederen die zaterdag ook zorgde voor 4 punten (drie + dubbel). Douwe wist het hem enorm lastig te maken, maar op 9-9 in de vijfde game was Douwe de minst gelukkige. De teller bij Douwe bleef daardoor op één steken, Etienne en Yannick wonnen beide tweemaal. Een goed begin dus voor het team van coach Lars Wildenborg.

Heren 4 won verrassend met 9-1 van het sterk geachte ODT Kanjers Uitzendbureau 1 uit Roosendaal. Thijs wist knap tweemaal in vijf games te winnen, hij gunde de tegenstander de eretreffer. Erik en Dicky wisten hun drie enkelspelen te winnen en het nieuw gevormde dubbel (Dicky en Erik) was duidelijk sterker dan de tegenstander. Een hele mooie eerste stap in de strijd om handhaving in de derde divisie.

dickyenerik

Op zondag kwam het damesteam in actie. Direct een sterke tegenstander, meervoudig landskampioen Dozy den Helder Noordkop kwam naar Veenendaal. Carla startte met een regelmatige overwinning op Yoeke Gunsing, nieuwkomer Melanie Bierdrager had niet veel in te brengen tegen Shuohan Men. Brenda kwam goed mee tegen Ana Gogorita maar verloor in vier games. Na verlies van Carla tegen Men werden er nog twee spannende wedstrijden gespeeld. Beide wedstrijden vielen net verkeerd. Eerst speelde Brenda ijzersterk tegen Gunsing, maar wat ongelukkig ging de wedstrijd met 10-12 in de vijfde game verloren. Melanie kwam vervolgens 0-2 achter tegen Gogorita maar wist knap de volgende twee games te winnen. In de beslissende game was het Gogorita die met 11-9 wist te winnen en daarmee een 1-5 op het scorebord wist te brengen.