Afgelopen zaterdag was het starterstoernooi bij SKF, een leuk en gezellig toernooi voor beginnende tafeltennissers. Om 10 uur stonden er maar liefst 36 kinderen van verschillende verenigingen in de zaal die zich urenlang hebben vermaakt met tafeltennis, maar ook met spelletjes. In de ene zaal werd het toernooi gespeeld en in de andere zaal konden de kinderen die geen wedstrijd hoefden te spelen deelnemen aan leuke activiteiten. Zo konden ze gebruik maken van de snelheidsmeter om te kijken hoe hard ze konden slaan. Er was een ballenrobot met als doel alle ballen terug te slaan die deze machine uitspuugde. Mikken op een toren van bekertjes met als doel er zoveel mogelijk neer te halen. En het terugslaan van een hele moeilijke service. En dit alles met als beloning: snoep!
’s Morgens werden de poulefase van het toernooi en alle spelletjes afgerond, waarna we met alle spelers zijn gaan lunchen. SKF had gezorgd voor schalen vol met bolletjes, waar de kinderen van mochten eten zoveel ze lustten. Een hele geslaagde en gezellige intermissie!

Na de lunch bereikten we de eindfase van het toernooi, verdeeld in een winnaarsronde en een verliezersronde. De nummers 1 t/m 4 van beide categorieën kregen een beker, dus de inzet was hoog! Na een lang en slopend toernooi mocht Rogier van den Broek van SKF zich winnaar noemen van het starterstoernooi!
De organisatie kijkt terug op een zeer geslaagd toernooi en wij hopen dat iedereen het erg naar z’n zin heeft gehad!