Afgelopen zaterdag begon de voorjaarscompetitie 2020 met een thuiswedstrijd voor onze landelijke teams.

Fysiotherapiescheepjeshof/SKF 1 begon de tweede helft van het eredivisieseizoen tegen hekkensluiter Vriendenschaar. Nadat vorig seizoen een gedeelde vierde plek ingenomen werd, is het doel van de dames om dit seizoen een plek in de play-offs af te dwingen. Een 6-0 overwinning op Vriendenschaar is de eerste stap om dit te halen. Jacintha de Hoop, Carla Nouwen en Melanie Bierdrager wisten alle drie beide potten te winnen. In de eerste twee wedstrijden ging er nog wel een game verloren, maar de dames kwamen geen moment in de problemen.

De heren van AutobedrijfJaccodeGooijer/SKF 1 traden aan met een zeer gehavende opstelling. Door blessures van Pieter van den Berg en Floris Zur Muhlen speelden er naast Jeffrey Vonk twee invallers mee tegen SVE 1 uit Utrecht. Diederick Vos en Albert (Appie) Blankestijn mochten laten zien wat ze waard waren. Dat ze er zin in hadden was duidelijk, aangezien ze als een van de eerste in de zaal stonden in te spelen. Jeffrey wist elke wedstrijd de derde game te winnen, maar verloor zijn wedstrijden. Onze dank gaat wel naar John van Spengen, die Diederick een game gunde. Appie was alleen een mooie ervaring rijker. Een 0-10 nederlaag dus. Komende zaterdag mag het team naar Zoetermeer om het op te nemen tegen BeneluxGroup Taverzo 2.

SKF 2 gaat dit seizoen weer proberen om handhaving af te dwingen in de tweede divisie. Concurrent Sittard 1 was meteen de tegenstander op deze eerste speeldag. Erik Verzijl wist goed te beginnen tegen Sander Gelderman, en pakte met 3-1 de eerste punt van het nieuwe seizoen. Ricco Gerritsen verloor jammer genoeg zijn eerste wedstrijd, hij capituleerde pas in de beslissende game tegen Ken van Gellekom, die later ook in vijven van Erik wist te winnen. Dicky de Jong wist eenvoudig af te rekenen met Sander, en won ook van Ken. Doordat het dubbel Dicky/Erik wist te winnen, bleek een 7-3 overwinning de eindstand. Een prima begin op weg naar handhaving. Komende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Bit.NL 1 uit Ede op de planning.

Het doel van SKF 3 dit seizoen is het kampioenschap, hiervoor was Pecos 2 de eerste horde. Nadat Marc van den Berg in de vijfde game van Youri Soons verloor, bracht Jacintha de Hoop (na haar optreden bij de dames) het eerste punt voor SKF op het bord. Edwin Vonk zorgde daarna voor de 2-1 voorsprong, door af te rekenen van Thomas Jansen. Nadat het dubbel ook gewonnen werd bleek Youri ook voor Jacintha een maatje te groot. De 3-2 voorsprong werd niet meer uit handen gegeven. Edwin Vonk had zijn dag niet en verloor zijn twee laatste wedstrijden. Marc en Jacintha wisten wel hun wedstrijden te winnen, waardoor een 6-4 overwinning de eindstand bleek.

Het eerste jeugdteam van SKF is aan zijn nieuwe seizoen begonnen, ditmaal komen ze uit in de kampioenspoule. En dit is een droomstart! Nick van Dijk en Djen Bakx verloren in hun beide openingspartijen geen game. Xijin Zheng wist haar eerste wedstrijd eveneens te winnen, zij stond maar een game af. Ook de dubbel werd gewonnen, op namen van Nick en Djen. Na de dubbel leek SKF niet te verslappen. Djen won met overtuigende cijfers zijn tweede wedstrijd en ook Nick pakte zijn tweede pot van de dag. Even leek er een kink in de kabel te komen nadat Xijin haar tweede wedstrijd moest afstaan aan Jordi Mulder. Dat bleek het eerste en laatste wapenfeit van Swift (D) 1. De SKF’ers hadden weinig moeite met hun tegenstanders in de laatste drie wedstrijden, en wonnen hun eerste wedstrijd van het seizoen met een glorieuze 9-1. Djen heeft in het bijzonder zelfs geen game verloren, de dubbel niet meetellend. Knap gedaan dus! Volgende keer zal SKF aantreden, uit bij Hutaf. Op naar een mooi vervolg!

SKF/Hoogland 1, vorig seizoen speelden zij als tweede jeugdteam van SKF, begon in Landelijk C tegen Hercules 2. Waar Bastian Ramakers zijn eerste wedstrijd van het seizoen niet wist te winnen, deed Iris dit wel. Omdat Olaf Kooijman verloor van Peer Striekwold, moest het dubbel gewonnen worden om bij te blijven. Dit lukte, er werd in het restant van de wedstrijd nog maar één wedstrijd verloren. Een knappe 7-3 overwinning zorgde voor een goede start van het nieuwe seizoen. Iris wist vooral indruk te maken met een hattrick. Komende zaterdag neemt het team het op tegen ONI 1.