Spannende wedstrijden en dikke uitslagen bij afdelingsjeugd

Afgelopen zaterdag speelden onze jeugdteams weer een competitiewedstrijd. Veel plezier en mooie wedstrijden waren het resultaat.

SKF 3 speelde in de hoofdklasse tegen koploper Hercules 3. Een spannende wedstrijd was het gevolg, met 8 (!) vijfsetters. Niels Bremer wist meteen met 10-12 in de beslissende game te winnen. Toine verloor vervolgens, waarna Aniek ook haar wedstrijd in vijf games naar zich toe wist te trekken. De dubbel was ongekend spannend, met een 9-11 winst in de vijfde game. Hierna werd de voorsprong uitgebouwd naar 1-5. Hierna vocht de thuisploeg knap terug, waardoor een minimale overwinning in de vorm van 4-6 de uitslag was. Dit had ook zeker anders uit kunnen pakken door de grote hoeveelheid spannende potten. Aniek was de sterspeler van de dag, met maar liefst drie overwinningen. Niels deed het ook knap met twee overwinningen. Toine kwam dichtbij, maar wist helaas geen punten toe te voegen aan het totaal. Wel was hij onderdeel van het gewonnen dubbel. Door deze uitstekende overwinning staan zij op een mooie tweede plek. Voor de volgende keer kijken wij uit na de tweede confrontatie met de clubgenoten van SKF 4.

SKF 4 speelde eveneens in de hoofdklasse tegen BIT.NL 2. Lauren begon tegen de sterke Elve, die in drie games de meerdere was. Maickel begon zijn dag goed, en wist zonder gameverlies te winnen. Niels Pater maakte het spannend, maar wist geen overwinning te boeken in zijn openingswedstrijd. De dubbel was vervolgend een prooi voor ons team. Hierdoor was een 2-2 tussenstand een feit. In het restant van de wedstrijd werden ook de laatste punten evenredig verdeeld, waardoor een gelijkspel de uitkomst was. Elve was duidelijk te sterk voor de jongens. Maickel wist zijn andere twee wedstrijden te winnen, Lauren en Niels voegden beide twee punten toe aan het totaal. Volgende wedstrijd staat dus zoals al genoemd de kraker tegen de clubgenoten op het programma.

SKF 5 speelde in de 2e klasse een uitwedstrijd in Beuningen tegen TCB 1. Eelke trapte sterk af door te winnen van Dion. Invaller Daniel wist niet te winnen van Maxim. Hugo wist wel te winnen, waarna hij ook, samen met Eelke, het dubbel naar zich toe trok. Eelke verloor vervolgens, maar Hugo trok weer een overwinning naar zich toe. Daniel speelde een goede wedstrijd tegen Melchior, maar wist in de beslissende game geen potten te breken. Vervolgens wist alleen Eelke nog te winnen van Melchior in een spannende wedstrijd. Een gelijkspel was het resultaat. Volgende wedstrijd spelen zij tegen Zevenaar 2.

SKF 6 speelde zonder Daniel tegen TVO 2. Stan en David mochten de klus dus klaren. De eerste drie wedstrijden verliepen voorspoedig, met een 3-0 voorsprong als gevolg. Hierna vocht TVO goed terug, zelfs naar een 3-4 voorsprong. Stan wist heel knap al zijn wedstrijden te winnen, David moest genoegen nemen met een enkele overwinning. Een gelijke stand was dus de uitkomst. Volgende wedstrijd spelen zij een uitwedstrijd tegen Zevenaar 3.

SKF 7 speelde een zware uitwedstrijd tegen koploper HTTC 71 1. Just, Joran en Bernard mochten het proberen, en vochten voor wat ze waard waren. Maar na tien wedstrijden stond de hatelijke 0 nog steeds op het bord. In de eerste vijf wedstrijden werd zelfs geen enkele game door de thuisploeg afgestaan. Het dubbel Just en Bernard wist het wel heel spannend te maken, maar verloren in de laatste game. Een leerzame dag voor onze jeugd, we hopen dat zij volgende wedstrijd dit om kunnen zetten tot goed en leuk spel. Dit zullen zij proberen tegen TCB 2, op eigen grond.