Afgelopen zaterdag werd de zesde wedstrijd van deze competitieronde gespeeld. De landelijke herenteams speelden een thuiswedstrijd, de dames en het tweede jeugdteam speelden op vreemde bodem. Het eerste jeugdteam had hun wedstrijd vervroegd, en was dus een weekje vrij.

De dames van FysiotherapieScheepjeshof/SKF 1 speelden hun wedstrijd tegen Vriendenschaar 1. Van tevoren werd een makkelijke overwinning verwacht, en niets bleek minder waar. Slechts een game werd afgestaan aan de thuisploeg. Brenda Vonk verloor haar tweede game van de dag tegen Marion van Leeuwen. De andere games werden eenvoudig gewonnen. Jacintha de Hoop en Melanie Bierdrager hadden ook weinig moeite met hun opponenten, zij verloren geen game. 9 november staat de laatste wedstrijd van de poule op het programma. Voor aanvang van deze wedstrijd staan zij gedeeld vierde, samen met AnytimeFitness/Westa 1 en Scylla 1. Zij moeten dan tegen directe concurrent
Scylla, maar Westa speelt tegen nummer 7 Tanaka. Een dikke uitslag is dus nodig, samen met Westa dat steken moet laten vallen. Een spannend einde dus van de poulefase, met nog een kleine kans op de play-offs.

AutobedrijfJaccodeGooijer/SKF 1 speelde tegen koploper VeerhuisWessem/Westa 1. Een zware wedstrijd werd verwacht, en niets bleek minder waar. De ene spannende wedstrijd na de ander volgde elkaar op, waar alles net de verkeerde kant op viel. Zo verloor Pieter van den Berg 12-14 in de vijfde game van Jelle Moris, en werd de dubbel ook met twee punten verschil in de vijfde game verloren. Ook verloor Pieter drie games met twee punten verschil van Arturs Reinholds. Bij de pauze stond dus een zeer vertekende 0-5 op het bord. Meteen na de pauze hield de pech aan, Floris Zur Muhlen verloor 14-16 in de vijfde van Barry Berben. In het verloop van de wedstrijd wist alleen Floris nog de spreekwoordelijke eer te redden, hij won 3-0 van Jelle Moris. Jeffrey Vonk wist, net als Pieter, niet bij te dragen aan de score. Door deze 1-9 nederlaag staat ons team op een gedeelde vierde plek, samen met Red Stars 1. Over enkele weken zullen ze aantreden tegen de nummer 6, The Victory 1.

SKF 2 speelde een belangrijke wedstrijd tegen HTC 1. Omdat ze op de gevaarlijke vijfde plaats stonden, was een overwinning nodig. Helaas stond na de eerste drie wedstrijden een 1-2 achterstand op de borden, alleen Dicky de Jong wist zijn eerste wedstrijd in winst om te zetten. Een sterk dubbel van Erik Verzijl en Dicky de Jong volgde, waardoor de 2-2 een feit was. Dicky wist hierna ook van Edward van Vliet te winnen. Ricco Gerritsen wist vervolgens heel knap te winnen van Rodrigo Escobar Ramirez, en vanaf dat moment draaide de motor op volle toeren bij ons tweede team. Erik Verzijl wist 3-0 te winnen van Brent Bakker. Dicky en Ricco verloren in hun laatste wedstrijd maar een game. Erik had wat meer moeite met Edward van Vliet, maar vocht na een 0-4 achterstand in de beslissende game knap terug en zegevierde met 11-7. Deze overwinning plaatst het team op een mooie derde plek in de tweede divisie, met maar twee punten achterstand op nummer 2 Entac. Wel staan nummer 5 HTC maar drie punten achter, dus de spanning is nog volop aanwezig. Over twee weken staat de uitwedstrijd tegen Entac op het programma.

SKF 3 speelde een belangrijke zesde wedstrijd tegen Hercules 1. Vorige keer werd op vreemde bodem gelijk gespeeld, dus de verwachtingen waren verdeeld. Thijs van den Berg wist zijn eerste wedstrijd te winnen, evenals Edwin Vonk en Marc van den Berg. De dubbel was erg wisselvallig, maar werd uiteindelijk gewonnen in vijf games. Na de dubbel stoomde SKF 3 verder op. Edwin en Thijs wonnen zonder gameverlies. Marc echter had alle vijf games nodig tegen Kevin Pan, die goed speelde. Marc sleepte de laatste game er erg knap uit. De sympathieke invaller Reginald Kraaijenbrink wist in zijn laatste pot nog een game af te snoepen van Edwin, maar wist evenals Kevin geen bijdrage te leveren aan de score. Erik Kruisselbrink wist nog wel te winnen van Marc, en Kevin maakte het Thijs nog erg lastig. Thijs had vijf games nodig om te winnen. Een verdiende hattrick dus voor Thijs en Edwin. Al met al een ruime, en verdiende overwinning van 9-1 voor SKF 3. Volgende keer moet SKF 3 uit naar SVE uit Utrecht.

SKF/Hoogland 2 mocht aantreden in Assen tegen Assen 1. Mees Noortman trapte af tegen Jerrie Hazeveld, maar wist geen overwinning te boeken. Teamgenoot Olaf Kooijman bracht ons team wel op het bord, door af te rekenen met Iris Mulderij. Hierna liep de thuisploeg uit naar een 3-1 voorsprong. Na de dubbel won Mees zijn eerste pot van de dag, waarna hij even later ook zijn laatste wedstrijd wist om te zetten in een overwinning. Tussendoor won Bastian Ramakers ook een wedstrijd, hij deed dit tegen Iris. Zo eindigde de wedstrijd in een minimaal verlies van 6-4. Zij staan nu op een tweede plek in landelijk C, met vijf punten achterstand op koploper Hilversum 3. Over twee weken spelen zij thuis tegen Swift (D) 2.