Spannende wedstrijden bij de jeugd

Afgelopen zaterdag speelden onze afdelingsjeugd teams hun vijfde wedstrijd, wat zij deden op vreemde bodem.

SKF 3 speelde uit tegen BIT.NL 2 in de hoofdklasse. Niels Bremer, Toine en Aniek deden hun uiterste best, en namen uiteindelijk genoegen met een minimale overwinning. Ze kwamen eerst nog 1-5 voor, maar daarna vocht de thuisploeg dapper terug. Voor de laatste wedstrijd was de tussenstand bijna gelijkgetrokken. Gelukkig wist Toine zijn laatste wedstrijd nog te winnen, waardoor de overwinning een feit was. Zij staan nu op een eilandje in de oceaan op de tweede plaats (10 punten achter de koploper en 13 punten voor op de nummer drie).

SKF 4 speelde, ook in de hoofdklasse, tegen Hutaf 3. Een moeizaam begin leidde tot een 3-0 achterstand, maar de dubbel bracht het eerste punt op het bord. Nadat Rogier tekort schoot, mocht Niels Pater proberen SKF weer in de juiste richting te duwen. Dit deed hij, maar hij weet zelf nog niet precies hoe. Ondanks dat een game 11-0 winst opleverde, moest er een vijfde game aan te pas komen. Deze wist hij boven de elf te winnen, al was dit met een portie geluk. Uiteindelijk vocht ons team terug naar een minimaal verlies. Zij bezetten nu de vijfde plek. Volgende week zullen zij tegen BIT.NL 2 spelen.

SKF 5 speelde net zoals SKF 3 bij BIT.NL, dit deden zij tegen BIT.NL 3. Omdat de tegenstander met vier spelers speelde, werden er twee dubbels gespeeld. Deze gingen allebei verloren, wat het verschil in de wedstrijd bleek. Hugo was de held van SKF, met twee overwinningen achter elkaar. Verder wisten Eelke en Manuel ook een punt mee te pakken. Met deze uitslag bezetten zij de zevende plek in de 2e klasse. Volgende week mogen ze tegen nummer drie TCB 1 spelen.

SKF 7 trad aan tegen Essentia 2 uit Bemmel. Joran waande zich in een speeltuin, en stuurde al zijn tegenstanders het bos in. Een uitstekende hattrick als gevolg. Just had wat opstartproblemen, maar wist zijn laatste wedstrijd nog te winnen. Bernard begon sterk, maar helaas was daarna de koektrommel leeg. Het bleef bij een enkele overwinning. Door verlies in de dubbel was een gelijkspel het resultaat. Het team staat nu op een vijfde plek. Volgende week spelen zij tegen de duidelijke koploper HTTC ’71 1.