Spannende tussenstanden selectie SKF

Afgelopen zaterdag stond de laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft op het programma.

De dames van Fysiotherapiescheepjeshof/SKF 1 speelde wederom een belangrijke wedstrijd voor een plek in de play-offs. Dit deden ze tegen AnytimeFitness/Westa 1 uit Wessem. Waar SKF goed begon in de persoon van Melanie Bierdrager, zij won 3-1 van Emma van der Zanden, ging het daarna bergafwaarts. Alleen Brenda Vonk kwam nog dicht bij een overwinning, maar zij moest net als Jacintha de Hoop haar beide wedstrijden aan de tegenstanders laten. Een 1-5 nederlaag dus als gevolg. Deze wedstrijd brengt ze op een zesde plaats in de eredivisie, waar zij een plek in de top vier nodig hebben om naar de play-offs te gaan. De laatste twee wedstrijden in de poule zijn dus van extra belang. Komende week kunnen ze een stap zetten richting dit doel, door een ruime overwinning te boeken tegen Vriendenschaar 1.

AutobedrijfJaccodeGooijer/SKF 1 speelde hun laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft tegen Scylla 2. Floris Zur Muhlen begon voortvarend door met ruime cijfers af te rekenen van Thomas Benit. Hierna liep de uitploeg uit naar een 1-3 voorsprong, maar vlak voor de pauze wist Jeffrey Vonk een knappe overwinning neer te zetten tegen wederom Thomas. Na de pauze werd de wedstrijd pas echt spannend, vier vijfsetters volgden elkaar op. Drie hiervan vielen in het voordeel van SKF, zowel Floris, Pieter van den Berg en Jeffrey wonnen er een. De laatste wedstrijd ging verloren, waardoor een gelijkspel de eindstand was. Ons team staat nu op een keurige derde plek, maar de nummers 2-5 staan dicht bij elkaar. Als zij bij de top 3 komen, mogen ze volgend seizoen uitkomen in de eerste divisie A. De volgende competitiehelft zal dus in het teken staan van dit doel. Volgende week spelen zij tegen de op het moment onbetwiste nummer 1, VeerhuisWessem/Westa 1.

SKF 2 speelde tegen nummer 6 uit de poule, namelijk Hilversum 3. In de strijd om handhaving was een ruime overwinning noodzakelijk. Ricco Gerritsen, Dicky de Jong en Erik Verzijl begonnen ook zeer sterk aan deze wedstrijd, alle drie hun eerste enkel werd met 3-0 gewonnen. Hierna speelden Dicky en Erik een prima dubbel, die met 3-1 werd gewonnen. In het restant van de wedstrijd verloren alleen Ricco en Erik nog een pot, Ricco tegen Joris Gieskens en Erik tegen Donald Hessing, beide gingen jammerlijk verloren in de vijfde game. Dicky bleef ongeslagen, dit deed hij zelfs zonder gameverlies. Dit brengt hen op een vijfde plaats, met in het vizier HTC 1 en Alexandria ’66 1. Minimaal een vierde plek is nodig voor handhaving. Volgende week staat meteen weer een belangrijke wedstrijd op het programma tegen HTC 1.

SKF 3 speelde tegen titelconcurrent Kluis 1. Een opmerkelijk feit, zij kwamen in deze belangrijke wedstrijd met een onvolledig team aanzetten. Wel waren dit twee van hun sterke spelers, dus een zware middag werd verwacht. En dit werd het ook. Marc van den Berg moest het meteen afleggen tegen Andy Snijders. Edwin Vonk bracht daarna knap de tussenstand op 4-1, door Azad Gamzajev aan zijn zegekar te binden. Hierna was jammerlijk de spreekwoordelijke koek op. Marc en Thijs van den Berg maakten het nog spannend, maar verloren allebei hun laatste wedstrijd in vijf games. Alsnog een 4-6 nederlaag dus, wat de ploeg op een gedeeld tweede plek zet, samen met Hercules 2. Een spannende ontknoping wacht, met de top 4 binnen een bereik van vier punten. Volgende week staat de wedstrijd tegen Hercules 2 op de planning.

Jeugdteam SKF 1 speelde op vreemde bodem een wedstrijd tegen TOGB/BNLGroupTaverzo 1. De wedstrijd begon meteen spannend met twee vijfsetters. Nick van Dijk wist die van hem te winnen, Dani van Bergen trok aan het kortste eind. Xijin Zheng had minder moeite met haar tegenstander, zij won 3-1 van Mark Heezen. Hierna werd de voorsprong uitgebouwd naar 1-4. Hierna leek de koek op voor Xijin, maar Nick en Dani stoomden door. Hierdoor was 3-7 de uitslag. Dit brengt hen op een comfortabele eerste plek in landelijk A. Volgende week spelen zij tegen Never Despair 1.

SKF/Hoogland 2 speelde tegen Argus 3 uit Harkstede. Waar de eerste wedstrijd nog verloren ging, Olaf Kooijman verloor van Roos Veen, was het team verder bijna niet te stoppen. Alleen Iris Leskens verloor nog een wedstrijd van Roos. Een hattrick voor Mees Noortman was het hoogtepunt van de dag. Deze keurige uitslag brengt van 2-8 brengt het team op een uitstekende tweede plek, met op korte afstand koploper Hilversum 3. Dit is een prestatie op zich voor het jeugdige team in landelijk C. Volgende week zullen ze aantreden tegen en in het verre Assen.