SKF sterk in bekerfinale

Afgelopen zondag werd in den Bosch de finale gespeeld van diverse bekercompetities.

De dames kwamen uit in de final four, de strijd tussen de vier sterkste teams van Nederland. In de halve finale werd er afgerekend met VTV, een mooie opsteker voor komend seizoen. Spannend was het, zeker nadat Carla tot tweemaal toe met twee punten verschil in de vijfde game had gewonnen (van Dong Li en Sanne de Hoop). Vervolgens maakte Melanie het in drie games keurig af tegen de Hoop. Voor die tijd verloor ze van Li en kwam Jasminka goed mee tegen Emine Ernst maar verloor ze in vijf games. In de finale was Dozy Noordkop/Den Helder een maatje te groot. Carla kwam ver tegen Shuohan Men maar kon nu de vijfde game niet naar haar toetrekken. Wel een mooi resultaat voor onze dames.

SKF dames beker

De heren hadden geluk dat ze zonder te spelen zich direct plaatsten voor de finale. Hierin troffen ze Red Stars dat naast Kas van Oost met twee spelers uit het tweede team (het kampioenenteam in de 3e divisie aantrad). SKF speelde met Arnoud, Pieter en Yannick en was gewaarschuwd, even daarvoor won Red Stars verrassend van Middelburg. Pieter mocht starten tegen de jonge van Oost, helaas verloor hij in vijven. Arnoud kende weinig moeite met tweede man Tom Thijsen en won in drie games. Yannick had vervolgens een goed antwoord op servicekanon Robert van de Bosch en wist deze in vieren. Arnoud kon het in de vierde wedstrijd niet afmaken tegen van Oost en verloor net als in de voorronde van dit talent. In de laatste wedstrijd kende Pieter geen enkele moeite met tegenstander Thijssen, met 11-3, 11-6 en 11-3 haalde hij de bekerwinst voor SKF binnen. Ook de felicitaties aan de ditmaal niet meespelende Jeffrey.

SKF heren final 4