Laatste speelronde jeugd… Met weer een kampioen!

Afgelopen zaterdag werden de laatste wedstrijden van de najaarscompetitie gespeeld. Niet alle teams kwamen in actie, meer desalniettemin een verslag van de laatste speelronde.

We beginnen met SKF 3. Zij konden kampioen worden door minimaal twee punten te halen tegen concurrent Shot 2. Toine begon met een zenuwachtige 3-2 overwinning. Iris kon het in de tweede wedstrijd nog niet afmaken en dus was het aan Hidde om het beslissende tweede punt te maken. Met 11-8 in de vierde game haalde hij het kampioenschap binnen en kon het feest gevierd worden. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in 5-5 waarbij Toine ongeslagen bleef en Iris eenmaal wist te winnen. Gefeliciteerd toppers!

SKF 3 kampioen

SKF 1 trad  aan tegen Swift 1 uit Deventer in de play-downs van de landelijk A. Net als de vorige twee ronden werd er gelijkgespeeld. Dani en Jasper waren beide tweemaal succesvol in het enkelspel, Simon wist een tegenstander te verslaan. Door dit resultaat bleef het Kampenion 1 voor en eindigt het team als tweede in de play-downs.

SKF 2 strijdt mee met de beste teams van de afdeling in de play-offs in de hoofdklasse. Door met 8-2 te winnen in de slotwedstrijd tegen het zeer lastige Westa 1 eindigt het team van SKF op een mooie derde plaats. Kai was in bloedvorm en wist zijn drie wedstrijden in vier games te winnen. Niels en Adrie deden niet veel voor hem onder en boekten beide twee gave overwinningen. Een topseizoen mannen! We zouden bijna vergeten dat jullie een seizoen eerder nog slechts 1e klasse speelden.

SKF 4 ontving het derde team van Shot en ook zij deelden de punten met de tegenstander. Manuel wist tweemaal te winnen, Eelke en Marnix eenmaal. Eelke was niet de meest gelukkige speler, tweemaal kwam hij met 2-1 voor in games maar wist hij de wedstrijd toch niet winnend af te sluiten. Toch een goed einde van dit seizoen.

SKF 6 heeft een lastig seizoen in de derde klasse. Veel wedstrijden gingen nipt verloren en dan is er maar een ding dat je dan nog kan doen. Nog harder werken in de wedstrijden en dat gaf direct een mooi resultaat. Sethone 1 werd met 7-3 verslagen. Werd eerder al de hattrick van Kai uit SKF 2 genoemd, tweelingbroer Mark deed het mogelijk nog beter door zijn drie wedstrijden zonder gameverlies te winnen (benieuwd wat het ontbijt was in huize Lamers, mogelijk ligt het daaraan!). Ook de dubbel samen met Joël werd gewonnen. Matthias won twee wedstrijden, Joël was naast de dubbelwinst ook nog een keer in het enkelspel succesvol. Conclusie voor dit seizoen: Eind goed al goed!

Tot slot, het geplaagde SKF 7 eindigde het seizoen toch nog goed. Tegen het veel te sterke TCB kwam het snel dik achter, maar toen was het Lucas die in een gigantisch spannende wedstrijd koel (of cool?) bleef en met 14-12 in de vijfde game het eerste punt voor SKF op het bord bracht. Het was Daniël  die even later in drie games de score wist te verdubbelen. Invaller Hermen streed voor wat hij waard was, maar meer dan gamewinst leverde dit niet op.

Een heel mooi seizoen! Veel teams zijn een klasse hoger gaan spelen en dit heeft er voor gezorgd dat er voldoende uitdaging was, maar de spelers zijn daar hartstikke goed mee omgegaan! Mooi tafeltennis, lekker fanatiek maar voornamelijk altijd met een glimlach op het gezicht. De komende twee maanden weer even lekker hard trainen en meedoen met de leuke activiteiten die SKF organiseert en dan eind januari weer knallen in de voorjaarscompetitie. De trainers van SKF gaan aanstaande donderdag aan de slag met de teamindeling. Mocht je nog geen competitie spelen maar dat wel graag willen doen dan kan je een mail sturen naar pietervandenberg94@hotmail.com en dan delen we je in. Als je vragen hebt kan je deze natuurlijk ook aan je trainer stellen.

Tot volgend seizoen!

Dicky de Jong