SKF op ranglijsttoernooi Hoorn

Door: Dicky de Jong

Afgelopen weekend was het ranglijsttoernooi in Hoorn. Namens SKF deden daar 6 spelers aan mee. Op zaterdag kwam Simon in actie. Gecoacht door vader Menno wist hij eerste te worden in zijn poule. Na een bye en winst op een landelijk B speler was uiteindelijk de kwartfinale het eindstation. Niet geheel nodig, want een voorsprong en een paar matchpoints in de vijfde game werden niet verzilverd. Desalniettemin kan Simon blij zijn met het vertoonde spel en een kwarfinale is zeker geen verkeerd resultaat!

Op zondag speelden vijf spelers van SKF. Voor Iris was het haar allereerste toernooi. Natuurlijk was het wel wat spannend maar Iris liet natuurlijk wel zien wat ze allemaal kan. Tegen de oudere meiden gingen veel spinballen raak. Helaas bleef het bij winst in twee games en veel andere spannende games, maar het was een mooie eerste ervaring op een ranglijsttoernooi voor Iris. Bij de jongens junioren speelde Dani mee. Tegen de landelijk A spelers in zijn poule kwam hij goed mee, maar hij verloor een 2-0 voorsprong af te maken in zijn eerste wedstrijd. De tweede ging nipt in vieren verloren. De laatste wedstrijd werd heel erg dik gewonnen door een goed spelende Dani.  In de vervolgronde wist Dani na een bye een wedstrijd te winnen in het troosttoernooi, daarna viel het doek.

Bij de kadetten drie troeven. Voor Ryan was het hogere niveau nog even wennen. Knokte keihard, maar dat leidde helaas niet tot een overwinning. Jeffrey was in topvorm en wist eerste te worden in zijn poule. Met drie spelers kwamen ze op de eerste plaats en ze wonnen allemaal van elkaar met twee punten verschil in de vijfde game. Toen de punten werden geteld was Jeffrey het meest blij. Een overwinning in het hoofdtoernooi werd gevolgd door een nipt verlies in vijf games. De kwartfinale is voor Jeffrey wel een topprestatie waar hij zeker trots op kan zijn! Tot slot Jasper, zoals wel vaker begint het niet heel soepel maar weet hij uiteindelijk toch zijn klasse te laten zien. In de poule eindigde ook hij met twee anderen op de eerste plaats en moesten er punten geteld worden. Jasper eindigde op een tweede plaats. In het hoofdtoernooi ging het heel erg goed, de ene na de andere tegenstander werd kansloos gelaten. In de finale trof Jasper een bekende, Philip Zovko is een speler die met twee kanten noppen speelt. Philip speelde een ijzersterke wedstrijd en Jasper kwam er niet aan te pas. Maar een finaleplaats in het eerste ranglijsttoernooi van het seizoen is een topprestatie van Jasper! Dat moet vertrouwen bieden voor de volgende toernooien!

Jasper beker

Het was een heel leuk weekend waarbij we natuurlijk vooral de coaches bedanken. Menno op de zaterdag, en Douwe, Dicky, Maurits en Richard op de zondag. En natuurlijk de aanmoedigingen van Jael erbij. Ook leuk dat SKF en Hutaf veel samen optrokken, en elkaar vol aanmoedigde. In de finale van Jasper was er een heuze fanclub in het groen en toen een Hutafspeler een finale speelde schreeuwden de SKF’ers misschien wel het hardst. Het idee van Maurits om dan ook maar samen naar de Mac te gaan werd natuurlijk toegejuicht!

SKF Hoorn

Op naar het volgende toernooi! We zijn heel blij met de coachende ouders, toch zouden we het zeer waarderen als we bij de volgende toernooien ook weer coaches hebben vanuit SKF.

skf hutaf