SKF jeugd op ranglijsttoernooi

Afgelopen zondag hebben zeven spelers van SKF deelgenomen aan het laatste B jeugdranglijst toernooi van dit seizoen, gehouden in Soest. Met helaas maar twee coaches was het zwaar onderbezet, maar uiteindelijk is het toch gelukt om praktisch iedere wedstrijd te coachen.

Bij de jongens junioren speelden twee spelers mee. Dani kwam al snel met 2-0 voor tegen Landelijk A speler Pepijn Tax, maar moest toch in vijven buigen. Na winst in de tweede wedstrijd ging de laatste wedstrijd met 9-11 in de vijfde game verloren. Door wat vreemde uitslagen in de poule kwam Dani positief te staan in een driehoekje en werd hij ietwat gelukkig alsnog tweede in zijn poule. Helaas bleek de eerste ronde in het hoofdtoernooi het eindstation. Simon zat in een poule van vijf en wist hier knap twee wedstrijden te winnen. Vooral zijn eerste was een hele mooie, matchpoint wegwerken in de vierde game en vervolgens de vijfde game met 12-10 winnen. Altijd mooi! Simon werd gedeeld tweede in de poule en ging op onderling resultaat door naar het hoofdtoernooi. Hierin speelde hij prima, maar de tegenstander was toch echt een maatje te groot. Toch een goed resultaat van Simon.

(Simon knap naar hoofdtoernooi!)

Bij de kadetten waren er drie spelers. Jasper startte goed met twee dikke overwinningen, maar het ging fout in de laatste wedstrijd. Hierdoor werd hij tweede in de poule. Jeffrey speelde fantastisch en wist onder andere van twee landelijke spelers te winnen. Als groepshoofd plaatste hij zich voor het hoofdtoernooi. Jammer genoeg volgde er direct een SKF confrontatie die door Jasper in drieën werd gewonnen. In de kwartfinale kwam Jasper nog met 2-0 voor tegen een verdediger van VTV, maar met de wedstrijd ging toch nog verloren. Ook Ryan speelde mee en had de pech in een loeizware poule te zitten. Toch liet Ryan goed tafeltennis zien en na twee nederlagen herstelde hij zich keurig met winst in zijn laatste poulewedstrijd. In het troosttoernooi trof hij direct een landelijk B speler en ondanks goed spel werd hij toch uitgeschakeld.

Jasper
(Jasper in actie)

Kai speelde als enige mee bij de jongens pupillen, in zijn vijfkamp wist hij tweemaal te winnen en daarmee op een derde plaats te eindigen. In het troosttoernooi ging Kai direct onderuit.

Iris mocht als welp A meedoen bij de meisjes pupillen. De oudere en vooral grotere meiden waren nog wat te sterk, maar Iris heeft wel weer mooi en verzorgd tafeltennis laten zien.

Rinie en Dicky bedankt voor de coaching en begeleiding van de jeugd. Ook Mark Baerveldt (Hutaf) bedankt dat je ons hebt willen ondersteunen in de poulewedstrijden!

Toch weer een mooie dag. Hierbij wel een oproep aan de senioren van SKF, coaching en begeleiding op toernooien en bij competitiewedstrijden is erg belangrijk voor de jeugdspelers van SKF, iets waar we toch al een flinke tijd tegenaan hikken. Zeker doordat een aantal spelers is doorgestroomd naar de senioren en daardoor een paar vaste coaches zijn weggevallen zou het heel fijn zijn als we vanuit de vereniging breed ondersteuning kunnen bieden aan de jeugd van SKF. Jullie kennis en kunde is zeker een meerwaarde! Meld je gerust een keer bij Pieter, Dicky of Mylene als je een keer je steentje kunt bijdragen.