SKF jeugd in speelronde 7

Door: Dicky de Jong

Afgelopen zaterdag was het weer een drukke boel bij SKF. Alle teams kwamen in eigen huis in actie. Mooie wedstrijden, flink publiek en vooral veel goede uitslagen.

SKF 1 besloot de reguliere competitie met een 8-2 overwinning op 21-Up uit Rotterdam. Erik kwam in zijn tweede wedstrijd nog met 0-2 achter, maar wist de wedstrijd met drie goede games toch nog te winnen. Douwe won tweemaal eenvoudig en kreeg in de vierde game drie matchpoints tegen de sterke Gabrielius Camara. De game ging met 15-17 verloren waarna Camara het in de vijfde game gedecideerd afmaakte. Romano is op de goede weg terug van zijn blessures, hij wist twee overtuigende zeges te boeken. Alleen Camara was nog duidelijk een maatje te groot. SKF 1 mag nu de play-offs in met Pecos 1, VTV 1 en HBC 1. Een goede generale voor de Kampioenspoule zullen we maar zeggen.

Erik
(Erik in  grootste vorm)

SKF 2 stond gelijk met SVE 2 en liep zaterdag twee punten uit na een 6-4 zege op de directe concurrent. Jasper was in bloedvorm en verloor alleen een game tegen de sterke kopman Nick van Dijk. Ook het dubbel met Dani werd in drie games gewonnen. Dani had een volgens eigen zeggen een offday, maar wist nog wel een enkelspel te winnen. Ook Simon won eenmaal overtuigend en had de pech dat een hele goede wedstrijd tegen van Dijk in vijf games verloren ging. Desalniettemin is een 6-4 zege een hele knappe en goede uitslag.

Dubbel SKF 2
(Belangrijke dubbelwinst voor SKF 2)

SKF 3 won voor de derde keer op rij, ditmaal was Relax 1 het slachtoffer. Jeffrey won wederom zijn drie wedstrijden zonder gameverlies. Ook Mitchel noteerde een knappe hattrick, tot tweemaal toe was hij in de vijfde game de sterkste. Maarten was in het enkel eenmaal succesvol, zijn tweede wedstrijd ging met 10-12 in de vijfde game verloren. Wel dubbelde hij samen met Jeffrey naar een zege. SKF 4 versloeg Hutaf 5 met 8-2. Adrie was weer ouderwets in vorm met drie zeges, waarbij de laatste op de kopman uit Huissen, Danny Schuurman, een hele knappe was. Met 11-9 in de vijfde game wist Adrie zijn hattrick vol te maken. Luca en Matthijs deden het ook goed met twee zeges. SKF 5 herstelde van de nederlaag tegen Sethone 1 van een week eerder. Tegenstander Hutaf 6 werd met 9-1 verslagen. Een mooie uitslag, zeker omdat Niels en Kai beide een wedstrijd pas in de verlenging van de vijfde game wisten te winnen. Samuel en Niels wonnen driemaal, Kai bleef niet ver achter met twee zeges.

Dubbel SKF 3
(Maarten en Jeffrey winnen het dubbel tegen Relax)

SKF 6 kon niet voorkomen dat Treffers 5 er met een 3-7 zege vandoor ging. Marnix, Olaf en Manuel wonnen collectief een wedstrijd. SKF 7 versloeg TVO 1 met dezelfde cijfers. Het dubbel was de mooiste partij, helaas trokken Toine en Stan met 10-12 in de vijfde game aan het kortste eind. Met drie enkelzeges van Toine en twee van Iris en Stan was de zevenklapper een feit. SKF 8 versloeg Hutaf 10 met 10-0, alleen Matthias had het een wedstrijd moeilijk, toch wist hij met 12-10 in de vijfde game te winnen. Net als Matthias bleven ook Hidde en Matthian ongeslagen. SKF 9 versloeg Hutaf 9 met het kleinst mogelijke verschil. Lennart bleef gemakkelijk overeind, Joel zorgde voor twee zeges. Lucas was in het enkel niet succesvol, maar wist in een mooie dubbelwedstrijd samen met Lennart een belangrijk punt binnen te halen voor SKF.

SKF 9 Joel
(Joel wint tweemaal voor SKF 9)

Komende zaterdag zijn er weer uitwedstrijden.