SKF Heren 4 kampioen 3e divisie

Afgelopen zaterdag werd de laatste ronde van de najaarscompetitie gespeeld. Hierbij het verslag.

SKF 1 dames kwamen in Heerlen in actie tegen TTV Lybrae Heerlen. De eerste drie wedstrijden gingen allen erg close verloren. Jasminka Oeij speelde erg sterk tegen Yu Zhang maar moest met 9-11 in de vijfde game capituleren. Ook voor Carla Nouwen viel een spannende wedstrijd de verkeerde kant op, zij verloor met 10-12 in de vijfde game van Rachel Gerarts. Een geblesseerde Brenda Vonk probeerde op karakter en ervaring het eerste punt voor SKF binnen te slepen, maar tegen Annewyke Appels (voormalig SKF speelster) ging het ook hier in de vijfde game fout. Na de break won een ontkende Carla in vier games van Zhang en boog Jasminka een 0-2 achterstand om en won in vijf games van Appels. De SKF dames besluiten hiermee de eerste seizoenshelft op een vierde plaats, twee punten achter op de ploeg uit Heerlen.

SKF 1 heren speelde de derby tegen Bit.nl 1 en wist deze met 8-2 te winnen. De hele middag was er eigenlijk maar een echt spannende wedstrijd, Arnoud Meijer moest diep gaan om een goed spelende Maarten Loeve uiteindelijk met 11-9 in de vijfde game te bedwingen. De andere wedstrijden gingen beduidend sneller. Pieter van den Berg en Pim Mostert verloren van Robbert-Jan van der Heijden, Arnoud bleef ongeslagen. Met 68 punten en een tweede plaats kan SKF 1 zich komend seizoen opmaken voor de promotiepoule in de 1e divisie.

SKF 2 kwam tegen Wilvo/TTV Bergeijk 1 niet verder dan drie punten. Noodgedwongen verscheen Edwin Vonk voor het eerst dit seizoen achter de tafel. Zijn eerste wedstrijd ging in vijven verloren, in de tweede ging het in vieren mis. De derde wedstrijd spelen was niet meer mogelijk. Wel is het hartstikke mooi dat clubman Edwin toch nog aan spelen is toegekomen dit seizoen. Zoon Jeffrey Vonk wist tweemaal te winnen, Marc van den Berg was eenmaal succesvol.

Drie punten behalen, dat was het doel van SKF 3 in het treffen met de Treffers 1 uit Roelofarendsveen. Voor Douwe Peper was het zijn laatste wedstrijd voor SKF. Hij startte direct met een zwaarbevochten zege in vijf games. Toen vervolgens Yannick Raaijmakers onverwachts verloor in vijven begon de show van Sharon Janssen. Na winst in vier games mocht zij ook nog in wedstrijd zes het bevrijdende derde punt op het scorebord zetten. Dat ze uiteindelijk ongeslagen bleef is een hele mooie opsteker voor Sharon. Yannick wist nog eenmaal te winnen waardoor er een 5-5 stand op de borden kwam te staan. Handhaving is een feit!

Tot slot SKF 4, zij zouden aan zes punten genoeg hebben om zelfstandig kampioen te worden in de derde divisie. Het vijfmansteam kende vooraf nog wel wat problemen. Thijs van den Berg was te ziek om te spelen en bij aankomst in Tegelen bleek dat Ricco Gerritsen niet al zijn spullen bij zich had en besloten werd dat het niet handig zou zijn om te spelen. Dus naast Wisse Kuiters nu dus Erik Verzijl en Dicky de Jong die het klusje mochten klaren. Op een stand van 5-1 was het Wisse die het beslissende punt mocht maken, een mooi moment voor Wisse die in het voorjaar op reis gaat naar Australië en vermoedelijk dan niet in actie zal komen. De champagne kon worden ontkurkt (en een kindervariant voor de jongere spelers). Dat het uiteindelijk nog 7-3 werd is enkel goed voor de statistieken. Dicky drie-, Erik twee- en Wisse eenmaal en dubbelwinst voor Dicky/Wisse. Team 4 proficiat met dit fantastische resultaat.

skf 4 kampioen
(Kampioenen SKF 4)