Kwartfinale NJM SKF jeugd

Vandaag zijn de kwartfinales van de Nationale Jeugd Meerkampen gehouden. Voor het eerst werd er gespeeld op drie verschillende locaties. Hierbij de verrichtingen van de SKF spelers.

In Hilversum kwamen de jongens junioren uit. Voor SKF betekende dit twee deelnames. Ricco wist gemakkelijk de volgende ronde te halen door als tweede te eindigen. Jammer genoeg kon hij een 2-0 voorsprong in games niet afmaken tegen de uiteindelijke poulewinnaar Brent Bakker. Jeffrey van Eek was heel erg dichtbij, maar eindigde op een vierde plaats, net buiten de top drie die zich daarmee plaatsen voor de halve finale. De beslissende wedstrijd tegen noppenspeler Bas Swart ging in vijf games verloren.

In Arnhem was Dani de enige SKF speler die in actie kwam. Twee spelers waren duidelijk een maatje te groot, maar tegen de andere drie spelers werd er een keurige overwinning geboekt. Met drie zeges in vijf wedstrijden eindigde Dani op een derde plaats, dus plaatsing voor de halve finale.

Iets verder in Nijmegen-Lent speelden Ryan en Iris hun wedstrijden. Iris wist haar vijf wedstrijden te winnen. Vier keer ging dit erg gemakkelijk en werd er geen game gemorst. Tegen Anne-Fleur Hamaekers ging het erg lang gelijk op, Iris bleef koel en won met 11-9 in de vijfde game. Bij de welpen was er sprake van een halve finale, Iris kan zich dus opmaken voor de landelijke finale in juni. Broer Ryan speelde mee bij de jongens kadetten en had het aanvankelijk erg lastig. Zijn eerste vier wedstrijden gingen dik verloren. Maar Ryan herpakte zich en wist zijn laatste wedstrijd te winnen. Geen halve finaleplaats, maar wel goed geëindigd dus.

SKF is dus zeker vertegenwoordigd in de finale van de NJM in juni met Iris. Daarnaast kunnen Dani en Ricco zich proberen te plaatsen via de halve finales op 4 februari in Assen.

Natuurlijk kon het niet zonder coaches vanuit SKF. Dus  Ad (Arnhem), Jean-Paul (Nijmegen-Lent) en Dicky en Jasper (Hilversum) dank voor jullie vrijwillige en zeer gewaardeerde hulp deze dag!