Ranglijsttoernooi Soest met veel deelname van onze SKF-jeugd

Dit weekend werden er een tweetal toernooien in Soest gespeeld. Op zaterdag kwamen de jeugdspelers zonder licentie in actie, op zondag de spelers met een B-licentie. Vanuit SKF waren er maar liefst 11 deelnemers, verspreid over de twee dagen. Hierbij een verslagje.

Zaterdag:
Zeven spelers maar liefst op de zaterdag. Bij de junioren Adrie, die knap drie van zijn vijf wedstrijden in de poule wist te winnen en op onderling resultaat door ging naar de volgende ronde. Hierin was een landelijk B-speler duidelijk wat te sterk.

Drie troeven bij de kadetten. Kai was de meest ongelukkige. Na zijn eerste drie wedstrijden gewonnen te hebben verloor hij zijn laatste in drie games. Hierdoor kwam hij verkeerd uit in een driehoekje en met slechts een nederlaag uitgeschakeld worden is natuurlijk hartstikke zuur. Lennart had het aan het begin erg lastig, des te knapper dat hij zijn laatste wedstrijd wist te winnen. Manuel trof vele sterke tegenstanders. Tot tweemaal toe wist hij een game af te snoepen.

Ook bij de pupillen drie deelnemers. Gezien de prestaties op de vorige toernooien was er de hoop op een of meerdere sensaties, maar deze bleven jammer genoeg uit. Hidde speelde een ijzersterke poule waarin hij slechts een game verloor. Na een lange pauze verloor hij verrassend van een speler van het organiserende Shot Soest. Lauren verloor twee keer met twee punten verschil in de vijfde game en bleef daardoor steken op twee zeges. Mocht een van deze twee anders zijn gevallen dan zou Lauren door zijn geweest, nu dus niet. Rogier wist drie wedstrijden te winnen en eindigde samen met een andere speler op de tweede plaats. De onderlinge wedstrijd ging in vieren verloren, dus ook voor Rogier was de poule direct het eindstation.

Zondag:
Een dag later kwamen er vier spelers uit op het B-ranglijsttoernooi. Bij de junioren wisten Dani en Nick hun favorietenstatus in de poule niet waar te maken. Beiden wonnen tweemaal en eindigde in hun zeskamp als vijfde. Jeffrey stond als tweede geplaatst, maar verloor de cruciale wedstrijd tegen een speler van Swift in vier games. Wel wist hij een game af te snoepen van een 3e divisiespeler. Hij eindigde op de derde plaats met drie zeges.

Toine haalde onlangs zijn B-licentie en mocht hier voor het eerst deelnemen. Hij deed het fantastisch en wist zowaar twee wedstrijden te winnen. Hij kwam in een driehoekje om de tweede plaats slechts een game te kort om door te gaan. Jammer, maar zeker een mooie prestatie!

Met het toernooi in Soest is er een einde gekomen aan de jeugdranglijsttoernooien en B ranglijsttoernooien van dit seizoen. Er is veel ervaring opgedaan, op naar volgend jaar!