Pieter van den Berg clubkampioen 2018

Vandaag zijn in een warme zaal de clubkampioenschappen voor senioren gehouden. 22 spelers streden mee om de felbegeerde titels. Besloten werd, mede op verzoek van de B-spelers, om de A en B-categorie samen te voegen om vervolgens na de poule door te gaan met de nummers 1 en 2 in het hoofdtoernooi (A-klasse) en de nummers 3 en 4 in het troosttoernooi (B-klasse). In de C-klasse waren er twee goedgevulde vijfkampen met kruisfinales.

De poulefase van de AB-klasse leverde geen grote verrassingen op, de acht hoogstgeplaatste spelers eindigden allen op de eerste en tweede plaats van de poule en gingen door naar de A-klasse. Wel verrasten de (enige) twee jeugdspelers met een mooie overwinning. Zo won Jeffrey van Eek van toekomstig 2e divisie speelster Sharon Janssen en won Nick van Dijk van Wisse Kuiters.

Ook in de kwartfinales van de A-klasse geen verrassingen, de groepswinnaars wonnen allen hun wedstrijden. In de halve finale kwam er meer spanning. Pieter van den Berg won van zijn jongere broer Marc en Dicky de Jong versloeg in het duel der verdedigers eerste team speler Arnoud Meijer. In de finale liet Pieter zien goed tegen materiaal te kunnen spelen, in drie close games versloeg hij, net als vorig jaar, Dicky en mag zich nog een jaar clubkampioen noemen.

Clubkampioenschappen 2018 finalisten A

De kwartfinale van de B-klasse kende wel verrassingen. Alle spelers die als vierde in de poule waren geëindigd wonnen van de spelers die hun poule als derde afsloten. In de halve finale won Wisse van Sharon Janssen, op de andere tafel was Gert Albers beter dan Rob van Genderen. De finale werd gewonnen door Gert, een knappe prestatie waarbij de ervaring het won van het talent.

Clubkampioenschappen 2018 finalisten B

De C-klasse was er een waar de vereniging misschien wel het meest trots op kan zijn. Met 10 spelers uit diverse geledingen (Afdelingscompetitiespelers, Recreanten, Tafeltennis Overdag en Bedrijvencompetitie) werd er een flinke strijd geleverd. Na de poulefase werden de halve finales gespeeld. Op de ene tafel twee heren van de stamtafel, Hennie Middelhoven was hierin te sterk voor Gert de Man. Op de andere tafel twee spelers uit de recreantengroep, waarbij Maurits van de Loo wist te winnen van Wim Verzijl. De finale was een leuke en soms spannende partij waarbij Maurits aan het eind van de games het meest koel bleef en zich mocht kronen tot kampioen van de C-poule.

Clubkampioenschappen 2018 finalisten C

Ondanks de warmte was het een zeer succesvolle dag. Hopelijk volgend jaar minder warm en meer deelnemers, maar met dezelfde gezellige sfeer als deze editie. Brenda en Dicky dank voor de organisatie, en het barpersoneel voor de verkoelende en noodzakelijke ondersteuning. En vooral Alice voor de heerlijke soep natuurlijk!

(vanwege de AVG zijn enkel deze foto’s geplaatst, alle spelers hebben toestemming gegeven. Mogelijk worden er later nog meer foto’s toegevoegd. Heb je het toestemmingsformulier nog niet ingevuld, doe dit dan snel)