Informatiebijeenkomst reanimeren zeer nuttig

Gisteravond werd aan een klein groepje geïnteresseerde leden verteld wat reanimeren inhoudt, wanneer je het toe moet passen en hoe je het toepast. Daarbij werd een demonstratie gegeven van de werking van de AED en het toepassen van hartmassage.

Alle aanwezigen waren het erover eens dat het zeer nuttige informatie was die hopelijk nooit gebruikt hoeft te worden, maar in geval van nood wel levensreddend kan zijn.

Voor diegenen die graag hulp willen kunnen bieden in het geval van een hartstilstand geeft de Hartstichting cursussen. Deze cursus geeft meer informatie en er wordt geoefend met het geven van hartmassage en het gebruik van de AED. Na afloop krijg je een certificaat van deelname. Deze cursus kost 32 euro en wordt in twee avonden gegeven. Het certificaat is twee jaar geldig. Je kunt jaarlijks, of tweejaarlijks, een cursus van één avond volgen om je certificaat geldig te houden. Deze cursus kost 15 euro. Veel zorgverleners vergoeden de kosten van het volgen van een cursus.

Bij minimaal 6 deelnemers komt de Hartstichting op de club om de cursus te geven.

Wil je de cursus volgen geef dit dan door aan Gina van Poolen info@ttv-skf.nl, bij minimaal zes deelnemers zal zij contact opnemen met de Hartstichting om dit te organiseren.

Mochten er niet genoeg deelnemers zijn, dan kun je de cursus ook op een andere locatie volgen. De eerste startcursus is op 18 en 25 september van 19.30 uur tot 21.30 uur in De Engelenburg. Op de website van de Hartstichting staat meer informatie.