Afgelopen zaterdag hadden maar liefst 60 man, onderverdeeld in 30 dubbels, hun weg gevonden naar het SKF-gebouw om deel te nemen aan het (oud)-leden dubbeltoernooi. Met zo’n opkomst en daarnaast het fantastische weer beloofde het een mooie dag te gaan worden.
Vanaf 12.00 uur streden de koppels eerst in poules van 5 om het niveau een beetje te bepalen. Na deze schifting zou iedereen namelijk verder gaan in een van de klasse A, B of C. Met name de oud-leden hadden over het algemeen wat tijd nodig om hun ritme te vinden waardoor potjes soms veel verrassende wendingen en ook bijzondere uitslagen kende.
In de C-klasse werd uiteindelijk om de prijzen gestreden in een zeskamp met daarin zowel jong als oud, fanatieke tafeltennissers en gelegenheidsduo’s maar het bleken Iyad en Ineke die een maatje te groot waren voor hun tegenstanders. Zij hielden o.a. jongelingen Lars en Hielke op afstand, die tweede werden. Gefeliciteerd beiden!

In de B-klasse speelden de koppels die aan het begin in de middenmoot waren geëindigd. Nu echter de oud-leden op stoom waren en het om de pegels ging bleken hier en daar wel wat tandjes bijgeschakeld te kunnen worden en dit leverde prachtige duels op. De finale ging daar uiteindelijk tussen oudgediende Edwin Vonk met Huub Sio en Maickel en Ronald. Laatstgenoemden konden het helaas niet bolwerken tegen Edwin en de geweldige noppen van Huub en moesten hun dus feliciteren. Wel een mooie tweede plaats voor vader en zoon Kosterman!

In de A-poule speelden de sterkste duo’s van de dag, met in de halve finales allemaal koppels waarin een lid van de selectie dubbelde met een oud-lid, broer of iemand uit de afdeling. De halve finales waren al spannend en werden beiden in vijf games beslist maar de finale was uiteraard het klapstuk van de dag zoals het hoort. Jorai en Michan namen het op tegen Jeffrey en Simon, inderdaad broeders tegen broeders. Van de vier spelers was Michan op papier de meest roestige maar hij wist al de hele dag een hoog niveau te halen en stelde ook nu niet teleur. Ook nog eens onder tijdsdruk wisten de gebroeders Hessing de felbegeerde titel binnen te halen na een mooie wedstrijd. Van harte gefeliciteerd!

Hiermee was de dag uiteraard nog niet voorbij want algauw na het toernooi had snackbar de Boslaan voor een heerlijk buffet gezorgd waar alle deelnemers met veel smaak van konden eten. Onder het genot van het happen en een regelmatig drankje werd er nagepraat en mogen we concluderen dat het wederom een geslaagde dag was.
We bedanken Jeffrey Vonk en Erik Verzijl voor de organisatie van het toernooi en uiteraard Gina en Rein voor het draaien van de bar gedurende de dag!