Woensdagavond 27 december is weer het jaarlijks terugkerende oliebollentoernooi gehouden.

In een gezellige sfeer, maar met een wat magere opkomst, werden eerst de poulewedstrijden afgewerkt. Daar de jaarlijkse organisator Luc deze keer ontbrak, was Dick bereid gevonden om het stokje eenmalig over te nemen. Mede door de complexe, althans voor de meesten, puntentelling was er veel hilariteit en discussie onder de deelnemers.

Uiteindelijk waren  er toch de poule-eindstanden en in Poule A wist Iyad te overtuigen en werd dan ook winnaar van deze poule.

In poule B was Wim Wesselo de sterkste en in poule C was Robert onverslaanbaar.

Tenslotte eindigde in poule D Wim Verzijl als eerste.

Na een ruime pauze met vele oliebollen, kip en andere dikmakers gingen we rond half 10 verder

met de kruisfinales.

Hierin waren een paar mooie en spannende partijen te zien, o.a. de partij tussen Mariska en Gina was spannend waarbij Gina in de 5e set aan het langste eind trok.

Na weer even gepauzeerd te hebben (we blijven recreanten) en hiermee de organisatie de kans gevend om er een mooi sluitstuk van te maken volgde na deze pauze de finalewedstrijden.

De  meest spannende wedstrijd was niet de wedstrijd om de bovenste plekken, maar om de 15e en 16e plek tussen Henk en Ruud. Beide stonden gespannen aan de tafel, en dit was duidelijk te merken. Foutjes werden gevolgd door magistrale winners en na een uitputtende match ging Ruud er met de winst vandoor.  De finale ging tussen Iyad Fattoum en Wim Wesselo en hier ging het in alle drie de sets die er gespeeld werden tot aan het einde gelijk op.  Iyad was steeds aan het eind van elke set net iets beter dan Wim en ging hierdoor dan ook verdiend met de 1e prijs en de Oliebollen wisselbokaal 2017 naar huis .

In de kleine finale rekende Robert af met Wim Verzijl en werd hiermee derde.

Iedereen bedankt voor deelname en Alice en Florian voor de bardienst en hapjes. Dick belooft jullie dat hij het niet meer zal organiseren, zodat jullie met een gerust hart voor volgend jaar in kunnen schrijven.

Alvast een mooie jaarwisseling en een gezond    2018