NJM finale in Panningen

Afgelopen weekend werd door de nationale jeugdtop gestreden tijdens de finale van de Nationale Jeugdmeerkampen. Na vele voorrondes door het seizoen heen kwamen deze zaterdag en zondag de 12 beste spelers per categorie in actie. Namens SKF drie spelers in de finale. Hierbij de verrichtingen.

Iris streed mee bij de meisjes welpen. Met coach Jeffrey aan haar zijde liet ze met grote regelmaat goed en verzorgd tafeltennis zien. Jammer genoeg was het net te wisselvallig om op het podium te komen, maar met een vierde plaats kan Iris toch tevreden zijn. Van de elf wedstrijden werden er zeven gewonnen, in alle verloren wedstrijden werden wel games gewonnen. De komende weken nog even hard doortrainen, want er komen nog wat leuke toernooien aan! Zo is Iris geselecteerd om deel te nemen aan een internationaal toernooi en komt ze in juli uit voor de afdeling Gelre tijdens de Jeugdcup.

Sharon speelt mee bij de meisjes junioren en kon misschien niet haar beste tafeltennis laten zien, wel was ze zoals altijd extra gedreven en zeker niet te beroerd om een stapje harder te werken. De teller bleef uiteindelijk steken op 3 zeges, plus een automatische zege op een speelster die vanwege een blessure moest opgeven. Een negende plaats was uiteindelijk het resultaat.

Ricco was slechts tweede reserve maar kreeg maandag het bericht om te mogen deelnemen vanwege wat afmeldingen. Weinig verwachtingen tegen alleen maar sterkere spelers. Maar hij was de sensatie van dag 1 door te winnen van een van de favorieten Nolan Schultz. Toen een dag later ook de sterke Pim van Schaik werd verslagen kon de smile niet breder worden…. Uiteindelijk eindigde Ricco met drie zeges op een keurige 10e plaats.

Coaches Jeffrey, Rinie en Dicky bedankt voor jullie inzet!

NJM finale 2018

Naast deze drie spelers kwamen er nog twee bekenden in actie. Bij de jongens kadetten eindigde Floris op een tweede plaats. Floris zal komend jaar uitkomen in het eerste herenteam in de 1e divisie. Bij de meisjes pupillen werd Xijin eerste waarbij ze slechts drie games verloor in haar elf wedstrijden. Xijin traint al ruim een jaar mee bij SKF op de donderdagavond.